3 Temmuz 2013 Çarşamba

GÖÇ TÜRKÜSÜ

GÖÇ TÜRKÜSÜ
GÜRBÜZ PAPAĞAN

Gürbüz Papağan’ın 3 ncü Şiir Penceresinden seçmeler;

Öz canımda özge sevdiğim köyüm
Hicranım yel oldu etim giderem
Gurbet yüreğime vurdu kör düğüm
Hasteri bağrıma bastım giderem

Felek attı beni dağlar ardına
Kapladı yolumu bora fırtına
Yatağı yorganı attım sırtıma
Sazımı duvara astım giderem

Can canan uğruna atıldım nara
Her saat her Dakka çekildim dara
Zerrece sitemim yoktum ağyara
Yarana yoldaşa küstüm giderem

Gençliğim ikmalde yolum aheste
Yoksulluk soludum her bir nefeste
Anam dertli yar yaralı ben hasta
Kara talihime kastim giderem

Bülbülü zar aldı har gülistanı
Ağustos ayında yoldum bostanı
Uğruna yazdığım bunca destanı
Okudum ağladım sustum giderem

Biçare duramam artık bu yerde
Savruldu harmanım emeğim yerde
Merde canım kurban kahbe namerde
Selamı sabahı kestim giderem