7 Ağustos 2009 Cuma

AŞIK ZİYA KAYA (AŞIK HAYRANİ)

Aşık Ziya Kaya, 1952 yılında Erzurum'un İspir ilçesi Ortamahalle köyünde doğmuştur. İlkokulu köyünde okuyarak eğitime devam etmemiştir. Saz çalıp söylemeye yönelmiş ve Saz çalmayı kendi kendine öğrenmiştir. Aşık Reyhani’den aşıklık konusunda ders almıştır.

Geçimini serbest çalışarak sağlamaktadır. Hayrani mahlasını, ustası Aşık Reyhani vermiştir.

Aşağıdaki şiir Aşık Hayrani’ye aittir.

BENİ BENİ

Bu fani dünyaya gelmez olaydım,
Perişan eyledi yar beni, beni.
Ağladım, sızladım, yüzüm gülmedi.
Avare eyledi yar beni beni.

Bir gün sevdiğime beni itmedi,
Ağladım, sızladım, bu da yetmedi.
Eziyet verdi, çileleri bitmedi.
Leyla Mecnun misali sor beni, beni.

Çok dedim azdım, neylenip durdum,
Hayatım boyunca hayeller kurdum.
Mevla'dan benim tek bir umudum,
Sevdiğim sormadı vah beni, beni.

Salını, salını yanıma geldi,
Kimin neyisin deyip söylendi,
Karşı dağlar bana bakıp ağlardı,
Şu karşı dağlardan gör beni, beni.

Ben de Hayrani'yim aynı kalmışım,
Bilemedim neden neye gelmişim,
Kendi kaderime kendim yanmışım,
Kara toprak şimdi sar beni,beni.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.