11 Ağustos 2009 Salı

AŞIK FUAT ÖZDEMÎR (AŞIK FUAT ÇERKEZOGLU)

Aşık Fuat Özdemir 1952 yılında Erzurum'un Narman ilçesine bağlı Toygarlı köyünde dünyaya gelmiştir. Narman’da İlkokulu ve orta okulu bitirmiştir.

Küçük yaşlardan itibaren köy odalarında, aşık tarzı türküler, hikayeler dinleyerek söylemeye başlayan Aşık Fuat Özdemir, kısa sürede tanınmış ve aşık toplantı ve şenliklerinin aranılan adamı haline gelmiştir.

Yurt içinde ve dışında düzenlenen çok sayıda yarışma ve şenliğe katılarak çeşitli ödüllere layık görülmüştür. Özellikle bu tür programlarda ortaya koyduğu başarılı karşılaşma örnekleriyle dikkatleri üzerine toplamıştır. Çerkezoğlu mahlasını alarak çevrede ünlenmiştir.

Milli konularda işlediği "koçaklama" türü de onunla özdeşleşmiş gibidir. Halk hikâyelerini de bilmekte ve gerektiğinde anlatmaktadır. Ayrıca kendisine ait üç hikâyesi vardır.

Aşağıdaki koçaklama Aşık Çerkezoğlu’na aittir.

MEHMEDİM

İstiklal va'deden cumhuriyeti,
Ne şartlar altında kurdu Mehmedim.
El bastı Kur'an'a yemin eyledi,
Koruyacam diye yurdu Mehmedim.

İnme yükseklerden ey şanlı hilal,
Elbette ki göklerdedir istikbal.
Denizde balina havada kartal,
Karada tatbikat kurdu Mehmedim,

Yedi ülke birden açtılar savaş,
Gururlu vakarlı eğilmeyen baş,
Kanını harç etti bedenini taş,
Sınırlara duvar ördü Mehmedim.

Bir anda çalındı İstiklal Marşı,
Tekbir sedaları çınlattı arşı,
Vatan millet için düşmana karşı,
Yay gibi göğsünü gerdi Mehmedim.

Çerkezoğlu yazdı milli destanın,
Her yerde söylenir şerefin şanın,
Kendisine kurşun atan insanın,
Tutup yarasını sardı Mehmedim.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.