8 Ağustos 2009 Cumartesi

AŞIK SITKI EMİNOĞLU

Aşık Sıtkı Eminoğlu 1950 yılında Erzurum Hasankale İlçesi Yayladağ köyünde doğdu. İlkokulu köyünde bitirdi.

Meraklısı olduğu ve köyüne gidip gelen aşıklara özendiği için ilk okuldan sonra çocuk denecek yaşta şiire ve saza ağırlık vermeye başladı.

Eniştesi Aşık Hasankaleli Gülhani’yi örnek aldı ve onun sayesinde bilgi ve tecrübesini artırdı. Zamanla da saz meclislerinin aranılan ismi olmaya başladı.

Aşağıdaki dizeler Aşık Sıtkı Eminoğlu’na aittir.

Kara Bahtım

Nedir bu çektiğim senin yüzünden,
Hep açtın başıma iş kara bahtım.
Vefa olmaz sohbetinden sözünden,
Gel yeter yakamdan düş kara bahtım.

Hep beni üzmek mi senin kararın,
Çiledir servetin ıstırap karın.
Ne yazını gördüm ne de baharın,
Üç yüz altmış beş gün kış kara bahtım.

Hey zalim kaderi m böyle mi vadin,
Bence zalim olsun gel senin adın.
Beni terk eyledin ya ne anladın?
Yine geldik başa baş kara bahtım.

Huzur verip rahat çalıştırmadın,
Doğru bir menzile ulaştırmadın,
Cemiyet içine karıştırmadın,
Geçirdin ömrümü boş kara bahtım.

Sıtkı'yam servetim bir kırık sazım,
Elem keder çile geçmişte mazim,
Kalmadı gümanım tutmuyor dizim.
Döktürdün ağzımdan diş kara bahtım.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.