8 Ağustos 2009 Cumartesi

AŞIK TAYYAR KARAGÜLLE (AŞIK YANIĞİ)

Aşık Tayyar Karagülle 1934 yılında Erzurum’un İspir İlçesi Güney Köyünde doğdu. Şiirlerinde Yanıği mahlasını kullandı.

Doğru düzgün okula gitmemesine rağmen onbir yasındayken hiç kimseden ders almaksızın şiir söylemeye başladı.

Şiirleri bir araya toplanarak kitap haline getirilmemiştir.

Aşağıdaki şiir Aşık Yanıği’ye aittir.

Dedim reşber oldum ekeyim tohum bahim,
Haneler yaptırdım fakirler bahim,
Elime geçmedi bir gobal hakgim,
Onun da çoğusu samana çıktı.

Dedim varayım ustaya olayım çırak,
Koruyu patlattım usta derk eyvah,
Para bizden oldu yıllarca ırak,
Kefil verdim iki kolum üryane çıktı.

Boynuma takılmıs rızık kemeri,
Deyirmen yaptırdım tutmadı bendi,
Ben sağa cevirdim o sola döndü,
Ahiri harap oldu verane çıktı.

Kaynak: http://www.ispir.4t.com/