11 Ağustos 2009 Salı

AŞIK YILDIRIM COŞKUNER (AŞIK BURHANİ)


Aşık Yıldırım Coşkuner 1960 Yılında Erzurum’un Oltu ilçesinde dünyaya geldi. Doğuştan gözleri görmeyen Yıldırım Coşkuner maalesef her hangi bir okul eğitimi alamadı.

Saz çalma yeteneği ve irticalen yaktığı deyişler ile çevresinde dikkat çekti. Aşık Dermanî tarafından kendisine Burhani mahlası verildi.

İrticalen söylediği şiirleri ve yaktığı deyişleri yakınlarına yazdırarak veya sesini kaydettirerek kaybolmasını önleyen Aşık Burhani, şiirlerinde sade ve akıcı bir dil kullanır.

Aşağıdaki dizeler Aşık Burhani’ye aittir. 


Bir anım bir ana uymaz
Duygularım şaştı benim
Dert yakamı tuttu koymaz

Bir anım bir ana uymaz
Duygularım şaştı benim.

Dert yakamı tuttu koymaz
Sabır gölüm taştı benim.

Kılıç lâzım şer budaya
Gönül alıştı sevdaya
Eğdim boynumu Hudaya
Başım öne düştü benim

Saz almadan elime
Düştüm âlemin diline
Yandım Kerem külüne
Dedim dertler boştur benim

Sorma Burhaniye ne oldu
Açmadan gülleri soldu
Saçlarıma aklar doldu
Gençlik çağım geçti benim.

Sabır gölüm taştı benim.
Kılıç lâzım şer budaya
Gönül alıştı sevdaya
Eğdim boynumu Hudaya
Başım öne düştü benim

Saz almadan elime
Düştüm âlemin diline
Yandım Kerem külüne
Dedim dertler boştur benim

Sorma Burhaniye ne oldu
Açmadan gülleri soldu
Saçlarıma aklar doldu
Gençlik çağım geçti benim.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.