8 Ağustos 2009 Cumartesi

AŞIK TANER ÖZTÜRKOĞLU

Taner Öztürkoğlu 1962 yılında Erzurum’un Oltu İlçesine bağlı Süleymanlı Köyünde dünyaya geldi. İlkokulu köyünde, orta okulu ve liseyi ise ailesinin taşınması nedeni ile Sarıkamış’da okudu.

Çocukluk ve ilk gençlik çağında mahalli âşıklar Mevlit İnsani ve Murat Çobanoğlu’nun sohbetlerinde bulundu. Nusret Sümmanioğlu ile tanıştıkdan sonrada ozanlık hayatına aktif olarak başladı. O tarihten beri şiir yazarak, saz çalmaktadır.

Halen Kocaeli Gebze’de yaşamakta ve Gabze Belediyesinde çalışmaktadır.

BAYRAKLA HASBİHAL

Dedim nasılsın bayrağım, dedi ki malum.
Dedim hep dalgalanırsın, dedi ki halim.
Dedim ya bu Anadolu, dedi ki elim.
Dedim hiç ayrı kaldın mı, söyledi yok, yok.

Dedim rengin niye aldır, dedi ki kandan.
Dedim sende ki bu şeref, dedi ki şandan.
Dedim kimden hoşlanmazsın, dedi düşmandan.
Dedim ondan korkun mu var, söyledi yok, yok.

Dedim sendeki hürriyet, dedi ki istiklal.
Dedim göğsünde ki ışık, dedi ki hilal.
Dedim sana dökülen, kan dedi ki helal.
Dedim haram diyen var mı, söyledi yok, yok.

Dedim senin kardeşin kim, dedi ki vatan.
Dedim toprakta kefensiz, dedi ki yatan.
Dedim seninin tarihin kim, dedi ki atan.
Dedim yoksa unuttun mu, söyledi yok, yok.

Dedim Taner Öztürkoğlu, dedi ki aşık.
Dedim yazdığı bu eser, dedi ki ışık.
Dedim sana sevdalıdır, dedi yoldaşık.
Dedim onda yalan var mı, söyledi yok, yok.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.