12 Ağustos 2009 Çarşamba

AŞIK BEYZADE ASLAN

Aşık Beyzade Aslan 22.08.1966 tarihinde Erzurum’un Senkaya İlçesinin Zümrüt Köyünde dünyaya geldi.

İlk okulu Köyünde bitirir bitirmez aşıklığa heveslendi. Ağabeyi ne ait saz ile saz öğrenmeye çalıştı Aşık Sümmani’nin kitaplarından deyişlerini okuyarak kendini geliştirmeye çalıştı.

Köyde ortaokul olmadığı için, Ankara’ya ağabeyinin yanına okumaya gitti. Gurbette çektiği sıla hasreti ve köyünde bıraktığı çocukluk sevdası kendisini bir aşık gibi hissettirmeye başladı, bu onun bir aşık olarak pişmesinde çok önemli bir rol oynadı.

Ortaokulu bitirdikten sonra köyüne döndü. Aşık Mevlüt İhsani ve Aşık Yaşar Reyhani’nin etkisi ile kendi köyünde ve yörede çalıp söylemeye başladı.

Askerlik görevini tamamladıktan sonra çocukluk aşkı ile evlenerek Ankara’ya yerleşti. Şu anda Ankara’da yaşamaktadır.

Türkiye’nin bir çok ilini dolaştı, yarışmalara katıldı. Buda gelişiminde çok önemli bir rol oynadı.

Aşağıdaki dizeler Aşık Beyzade Aslan’a aittir.

KİMLER KADERİNLE OYNAR ERZURUM?

Beraberlik diye diye bağırdık
Toplantıya nice insan çağırdık.
Kulaklar mı duymaz belki sağırdık
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Bu kadar hafif mi bilmem dadaşlık.
Nerde kaldı emmi ile kardeşlik.
Seçimler yaklaştı bizler de şaştık.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Ortada pastayı bölemez olduk.
Elime bulaştı silemez olduk.
Neden bir araya gelemez olduk
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Yerimiz baş köşe oturamadım.
Ayakçı takımı bitiremedim.
Hak eden birini getiremedim.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Taşlama söyledim kimlere çattım.
Menfaat görünce dadaşı sattım.
Vallahi oyumu ben yanlış attım.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Çiçek gibi açtım gül gibi soldum.
Yanlış kapıları bilinçli çaldım.
Yıllardır oyundan oyuna geldim.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Akşamdan uykuya ben yatamadım.
Söyledim kimseye anlatamadım.
Gerçeğe yanlışı ben katamadım.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

BEYZADE hayattan tat alamadım.
Aradım doğruyu hiç bulamadım.
Birileri yanlış oldu ben olamadım.
Kimler kaderinle oynar ERZURUM.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.