8 Ağustos 2009 Cumartesi

AŞIK YAŞAR POLAT (AŞIK BAYRAMİ)

Aşık Yaşar Polat, 1941 yılında Erzurum'un Çat İlçesi Bardakcı köyünde doğdu. İlk okulu köyünde, Ortaokulu Çat’da bitirdi.

Gördüğü bir rüya ile aşıklığa başlamıştır. Bayrami mahlasını Kurban bayramında doğmasından dolayı kullanmaktadır.

Saz çalabilen Bayramî kendi deyişlerini söylemektedir. Makam ve hikâye bilmektedir. Şiirleri çeşitli dergi ve gazetelerde yayınlanmıştır.

Aşağıdaki deyiş Aşık Bayrami’ye aittir.

BENZİYOR

Açılmış baharda kır çiçekleri,
Güldükçe gülüşün güle benziyor. 
Örtünüp saklama tüm gerçekleri, 
İpektir saçların tele benziyor. 
Güzeldir endamın misk amber kokar, 
Sıcacık nefesin sinemi yakar. 
Kelammdan türlü hikmetler çıkar, 
Ağızda dillerin bala benziyor. 
Gördükçe hüsnünü katlim bükülür, 
Şimşek çakar gökten bulut sökülür, 
Ağlayınca rahmet yağar dökülür, 
Akar gözyaşların sele benziyor. 
Bir kılın dünyaya kol kanat germiş, 
Gözlerin zerreden zerreyi görmüş, 
Nefesin aleme bir hayat vermiş, 
Tatlı tatlı esen yele benziyor. 
Sen yazbahar açmış, sen kış, sen karsın. 
Sen cennetsin, sen cehennem, sen narsın. 
Her nerye vardımsa, orda sen varsın. 
Yetmiş bin alem de ele benziyor. 
Sen aklım, sen fikrim, canımsın, tende. 
Buldum seni, kayıp oldum ben bende. 
Bayrami'yim, kendim aradım sende. 
Gözle görülmeyen küle benziyor.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.