8 Ağustos 2009 Cumartesi

AŞIK TAŞLIKÖYLÜ NECATİ (AŞIK GURİ)

Aşık Taşlıköylü Necati Erzurum iline bağlı Olur İlçesinin Taşlıköy Köyünde doğmuştur. Kesin doğum ve ölüm tarihleri bilinmemektedir. Birinci Dünya Savaşı sıralarında ölmüş olduğu bilinmekle beraber hayatı hakkında elimizde fazla bir bilgi yoktur. Şiirlerinde Guri mahlasını kullanmıştır.

Aşağıdaki şiir Aşık Guri’ye aittir.

Değirmen Destanı

Dolan karhânem dolan,
Gah kalansın gah dönem.
Litre ile alırsın,
Nâçarına verirsin.

Seni seller götürdü,
Beni verem bitirdi.
Rızkımız Hûda yetirdi,
Gayret ver karhânemiz.

Taşım seni bezettim,
Oluk aldım utattım.
Nöbetçiler gözettim,
Gayret ver karhânemiz.

Taşım sana eş aldım,
Yanı kırık boş aldım.
Hozan sattım eş aldım,
Gayret ver karhânemiz.

Soğuk oldu kış düştü,
Arkında toşun düştü,
Arkanda Oluk şişti,
Gayret ver karhânemiz.

Nöbetçiler zor etti,
Arkın kenarı gitti,
Elimde küreğim itti,
Gayret ver karhânemiz.

Seni yapan Guri'dir,
Ol Allahın kuludur,
Destanların piridir,
Gayret ver karhânemiz.

Kaynak: Türk Halk Edebiyatı,