11 Ağustos 2009 Salı

AŞIK FAZIL MANCILIK

Aşık Fazıl Mancılık 1958 yılında Erzurum’da Aşkale İlçesinin Yeniköy köyünde doğmuştur. Fazıl Mancılık yedi yaşına kadar Yeniköy'de kalmış, İlkokulu Aşkale'de Ortaokulu ve liseyi Erzurum'da bitirmiştir.

Onbeş yaşlarında bağlamaya heveslenmiş ve çevrede sevilen Aşık Reyhani'den etkilenerek çalıp söylemeye başlamıştır. Aşık Reyhani ile aşıklık geleneğine giren Fazıl Mancılık aradığı müzik ve yorum farkını yirmi yaşında, Veysel düzeni denilen akortla oluşturarak şiirlerini ve türkülerini söylemeye başlamıştır.

Askerliğini yaptıktan sonra, Emniyet’e girmiş ve 1976 yılında polis olarak Bursa'ya atanmıştır. 1980 yılında İstanbul Radyosu'nun açtığı halk müziği sınavını kazanan Aşık Fazıl Mancılık, polislik mesleğinden kopamaz ve polisliğe de devam eder.

Radyoda programlar yaparak sesini duyurmaya çalışmıştır. TRT repertuarına birçok derleme kazandırmıştır.1986 yılında Arif Sağ ile bir konser vermiştir.

Yerel televizyonlarda Ocakbaşı isminde bir programı senelerce yürütmüştür. Bursa'da yaşamaktadır.

Aşağıdaki dizeler Aşık Fazıl Mancılık’a aittir.

YÜREĞİM SÜRGÜNDE BENİM

Tabip el vurma yarama,
Yüreyim sürgünde benim.
Sen derdi bende arama,
Yüreyim sürgünde benim.
Yaralıyam yaralıyam,
Yar elinden yaralıyam.
Sevda oku deydi cana,
Yüreyim sürgünde benim.

Yar gitti gelmez bu sene,
Sen yıkılmışsın desene,
Bağrım olmuş hapishane,
Yüreyim sürgünde benim.
Yaralıyam yaralıyam,
Yar elinden yaralıyam,
Sevda oku geydi cana,
Yüreyim sürgünde benim.

Yakama yapıştı bir el,
Bir gün yar demedi gel gel,
Karlı dağlar oldu engel,
Yüreyim sürgünde benim.
Yaralıyam yaralıyam,
Yar elinden yaralıyam,
Sevda oku deydi cana,
Yüreyim sürgünde benim.

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.