11 Ağustos 2009 Salı

AŞIK EROL AYDIN (AŞIK ERGANİ)

Aşık Erol Aydın 1954 yılında Erzurum’un Şenkaya İlçesi, Gaziler köyünde doğdu. Aşıklık geleneğini ve bağlama çalmayı küçük yaşlarda öğrendi. Aşık Merami’nin yardımıyla bilgisini pekiştirdi. Yaklaşık 13 yaşında şiir yazmaya ve türkü söylemeye başladı.

Aşık Merami tarafından kendisine Ergani mahlası verildi. Halen Anadolu Halk Ozanları Kültür Ve Yaşatma Derneği Başkanlığını yapmaktadır.

Aşağıdaki şiir Aşık Ergani’ye aittir.

ÇORUH EVLADIMI VER BANA!

Merhametin yok mu duymuyor musun?
Çoruh nehri evladımı ver bana!
Nerede sakladın göstermiyorsun?
Çoruh nehri evladımı ver bana!

Yaprağı dökülmüş çalıya döndüm,
Araya, araya deliye döndüm.
Yaşıyorum amma ölüye döndüm,
Çoruh nehri evladımı ver bana!

Mezarı yok mezarım göreyim,
Göreyim de etrafını öreyim,
Hasta değil yarasını sarayım,
Çoruh nehri evladımı ver bana!

Erol Ergani'yim yazısı için,
Yıllarca bitmeyen sızısı için,
Evde öksüz kalan kuzusu için,
Çoruh nehri evladımı ver bana!

Kaynak: Yaşayan Halk Ozanları Antolojisi, Kültür Bak. Yay.