10 Nisan 2009 Cuma

ŞANLI ERZURUM DESTANI

Nene Hatun seni şanla anarız
Giden yiğitlere hele yanarız
Kahpe düşman kanın içsek kanarız
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Yaylasında binbir çiçek açılır
Yaz gelince ovalara saçılır
Yiğitleri harman olur seçilir
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Toprağında Abdurrahman Gazi yatar
Ey oğul o beldeyi çiçeklerle sar
Yaz bahar ayında açarlar har har
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Palandöken yükseklerden bakıyor
Bedeninden soğuk sular akıyor
Burada bir tarihin kalbi atıyor
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Erzurum senin bir menendin yok
Her dönemde bedeninde bir ok
Anlatmaya değer kahramanlığın çok
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum...

Çifte minareler sembolün senin
Tarihte vardır bir çok eserin
Senin yerde değil göktedir yerin
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Yükselir ezan sesleri minarelerden tek tek
Yükselir de çıkar taa....göklere dek
Binbir hatim yalnız sana nasip oldu tek
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Uzaktan baktım da dumanı dağlar
Bir ana oturmuş pek içten ağlar
Meğerse yitirmiş ciğer pareler
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Çoluğu çocuğu kızı kızanı
Erzurum'un vardır birçok ozanı
Yokluk içinde kaynar kazanı
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Tarihe baktım da yerin çok derin
İlhanlı, Selçuklu senin eserin
Gecelerin soğuk gündüzün serin
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Yaylasında otlar koyun ve kuzu
Dadaşlar bar oynar hep dizi dizi
Yaktı ciğerimi acı bir sızı
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

Kavukoğlu yazdım yazdım bitmiyor
Kalem dur demeye elim yetmiyor
Öyle bir destan ki bu insan bıkmıyor
Daha ne diyem ki şanlı Erzurum

 

İlhami Kavukoğlu