13 Nisan 2009 Pazartesi

BEN ERZURUMLUYUM

Hayatta kaygısız yaşarım senim,
Süt rengi ovalar yaylalar benim.
Ilham verir bana Palandökenim,
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Baba yadigarı poşu belimde,
Altımda yağız at cirit elimde.
Serhat türküleri coşar dilimde.
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Yiğitlik dendi mi yücelir başım,
Erzurum dendi mi diner göz yaşım.
Ey sağdıcım kirvem yiğit dadaşım,
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Ceddim tarihleşmiş Oğuz soyunda,
Çok kılıç salladık sınır boyunda,
Dökülmüş kanımız var tuna suyunda,
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Çavgın sular gibi akarım duru,
Marifetnameden aldım desturu.
Imanın ihlasın gönlümde nuru,
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Canım Nef,i söyler içim gümrahtır,
Dilim Sümmanidir, sözüm Emrahtır,
Yolum haktır özüm fena fillahtır.
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Aldım ilhamımı ulu tekbirden,
Mana dolusunu içmişim pirden,
Şavkım coşar gelir Çattan Ispir’den,
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Gezde Şenkaya’yım, gözde Dumlu’yum,
O ki Pasinler’de şifali suyum.
Hınıs, Tekman, Narman’lı, Tortum’luyum.
Ben Erzurumluyum, Erzurumluyum.

Zernişan Aydoğan