12 Nisan 2009 Pazar

BİR SEVDA TÜRKÜSÜ

Es deli poyraz, es beni sılama götür,
Her Dadaş'ın rüyası, hayali budur,
Yapısı sanattır, kokusu kültür,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Dadaş'ın bar başında aşığın elinde saz,
Yayla güzelini gör, naz üsüne naz,
Sümmani'yi Reyhani'yi, Emrah'ı biraz,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Duman çökmüş Palandöken başına,
Sevda hasret işler, nazlı kızın düşüne,
Üstat hünerini yazar oldu taşına,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Evliya yatağısın Dadaş diyarı,
Muhabbet dergahı canın cananı,
Rüzgarlara sordum bayram sabahı,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Ulu bir çınar misali kök saldın yere,
Onlarca ilçeye yüzlerce köye,
Yiğitliğini, mertliğini yazdın şanlı tarihe,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Hiç unutmuyorum Nene Hatun'u,
Ermeni zulmünü, Rus vurgununu,
Gazi dedeleri, şehit torunu,

Biçareyim şimdi gönlüm sılamda,
Bazı davar atarırdım dağda, bazı tarlada,
Evim olsaydı tek oturaydım kirada,

Candan arzularım ERZURUM seni,
Bir sevda türküsüdür DADAŞ'ların ezeli.

Gürbüz Papağan