12 Nisan 2009 Pazar

ERZURUM


Yıllar ile yollar ayırdı bizi,
Hasretinden divaneyim Erzurum.
Sevgin yüreğimde dinmeyen sızı,
Yabanda bir viraneyim Erzurum.

Delikanlılığım, gençliğim sensin.
Soluduğun nefes, içtiğim sensin.
Düşümde, kuş olup uçtuğum sensin.
Kanat çırpıp konamadım Erzurum.

Nice evliyalar devran eyledi,
Ne güzeller sende seyran eyledi,
Göreni kendine hayran eyledi,
Lezzetine doyamadım Erzurum.

Soğuğun bir başka, buzun bir başka,
Sohbetin bir başka, sözün bir başka,
Baharın bir başka, Güz’ün bir başka,
Kar olup da yağamadım Erzurum.

Sevdan ile sarhoş dönüyor başım,
Elinden olaydı ekmeğim, aşım.
Elliye yanaştı burada yaşım,
Piştim amma yanamadım Erzurum.

Yağmur olam, rüzgâr olam, kar olam.
Düğün olam, dernek olam, bar olam.
Kara gözlü bir güzele yar olam.
Dedim amma olamadım Erzurum.

Arifleri dergahında tok gördüm.
Cahilleri bargahında yok gördüm.
Ahu gözlü bir dilberi çok gördün.
Derde deva bulamadım Erzurum.

Celal ODABAŞ