13 Nisan 2009 Pazartesi

DADAŞ ŞAİRLERİN KALEMİNDEN ERZURUM

[Zinnur Tiryaki]
Sende doğdum yaşıyorum Erzurum,
Dadaşlığı taşıyorum Erzurum,
Türk-İslam sentezi kanda dolaşır,
Yazmayana şaşıyorum Erzuruma.


[Selim Adım]
Hep seninle coşuyorum Erzurum
Yolum sensin koşuyorum Erzurum
Dadaşlığım damarımda dolaşır
Sevginle de taşıyorum Erzurum

[Selim Adım]
Canım sensin özümde sen Erzurum
Susuşum sen sözümde sen Erzurum
Her şeyimiz feda sana cananım
Yüreğimde gözümde sen Erzurum

[Davut Oltulu]

Dumanlı dağları yüklü kar ile,
Sevdama doymadım nazlı yar ile,
Erzurum dediğin kara kaşlı göz,
Ah çekip ağlıyor ahuzar ile.

[Davut Oltulu]
Damarda dolaşan kanım Erzurum,
Sen alın yazımsın canım Erzurum,
Kaldırımlarında yorgun ayaklar,
Sağım,solum,dört bir yanım Erzurum.

[Erdal Toygun]
Sen özümsün, sen varlığım Erzurum,
Gurbet elde, dayanağım Erzurum.
Can vatanımsın, silemem alnımdan,
Al beni koynuna, bağım Erzurum.

[Kenan Hidişoğlu]
Hasretin gönlümü yakar Erzurum,
Sevgin gönlümüzde pınar Erzurum,
Gurbet ellerdeyim, sensiz olsam da,
Sayılıdır günler… Geçer Erzurum

[Bilgin Mavizer]
Bir ulu tarihin yadı Erzurum
Yenik ruhun ilk azadı Erzurum
Bir sevdaya düşüp te Dadaş olduk
O kutlu sevdanın adı Erzurum


[Kenan Hidişoğlu]
Her bakışta gözümdesin Erzurum
her sözümde dilimdesin Erzurum
Ötelerde seninle çarpar kalbim
Can bulduğum nefesimsin Erzurum

[Erdal Toygun]
Sevdalarım sende kaldı Erzurum,
Yazım ile kışım, budandı Erzurum.
Ömrüm bitiyor, kalmadı umudum,
Gençti ömrüm, tez yaşlandı Erzurum.


[Selim Adım]
Yolu yiğitlikle adaş Erzurum
Her sevene candan gardaş Erzurum
Bilenler bilir,bilmeyenler bilsin
Dünyaya nam olmuş Dadaş Erzurum

[Bilgin Mavizer]
Senden ayrı hep dert elem, Erzurum
Şu genç ömrü sana verem Erzurum
Bir ah'la yıkılsın bütün engeller
Bir seher zamanı gelem Erzurum


[Selim Adım]
Sensiz bir dünyam yoktur Erzurum
Her yerde sevenin çoktur Erzurum
Ne mutlu bize senin bağrındayız
Sensizlik yürekte ok'tur Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Anamsın, atamsın, bensin Erzurum
Huzur diyarısın, densin Erzurum
Seni yaşadıkça insanlar coşar,
Kemlik kötülükler yensin Erzurum.

[Selim Adım]
Çifte minare, barınla Erzurum
Sekiz ay yağan karınla Erzurum
Soğuğun,ayazın bile güzeldir
Edep,erkanın arınla Erzurum

[Selim Adım]
Tarih kokan toprağınla Erzurum
Çiçeğinle, yaprağınla Erzurum
Gurbetten sılaya seni yaşarız
Köklüsün ağırlığınla Erzurum

[Erdal Toygun]
Mavi-beyaz, senin rengin Erzurum,
Beyazın kar, gökten mavin Erzurum,
Bu renklerin vurgunuyum ezelden,
Alın yazım, kefenimsin Erzurum.

[Erdal Toygun]
Kültürüme eş, töremsin Erzurum,
Altın harfli tarihimsin Erzurum.
Kışın; buzdur, kardır, tipidir ama
Sıcaktır kanın, güneşsin Erzurum

[Bilgin Mavizer]
Nene hatuna kucaksın Erzurum
Nice alime ocaksın Erzurum
Ulusun zor gününde güneş oldun
Türk’e, İslam’a sancaksın Erzurum

[Selim Adım]
Gecen başka günün başka Erzurum
Nice gençler düştü aşka Erzurum
Sen sevgiler otağısın Yaylamsın
Ovan başka dağın başka Erzurum

[Selim Adım]
Bazen alim bazen şair Erzurum
Name name dilde şiir Erzurum
Gezilecek,görülecek tam yerdir
Her anı gerçeğe dair Erzurum

[Erdal Toygun]
Dağların kar ile ne hoş, Erzurum;
Huma kuşu, bala sarhoş Erzurum,
Hiç aklımdan çıkmıyor türkülerin,
Gözüm yaş, yüreğim bomboş Erzurum.

[Selim Adım]
Her sözü dostuna yaren Erzurum
Büyümek gelişmek çaren Erzurum
Gözüm görmez gayrısını sevdiğim
Bir sevgiye bin bir veren Erzurum

[Bilgin Mavizer]
Bir köşeye bu ahdı yaz Erzurum
Kaderinse kara beyaz Erzurum
Elbet o gün gelip yüceleceksin
Silkin artık temelin kaz Erzurum

[Zinnur Tiryaki]
Yarlar diyarısın o yar Erzurum,
Saygı sevgi sana uyar Erzurum,
Manevi havanı teneffüs ettik,
Ölünce bağrına Tam sar Erzurum.

[Selim Adım]
Vatan için aktı kanın Erzurum
Herkes bilir budur şanın Erzurum
Ne zulümler gördün de yıkılmadın
Tüm aleme örnek yanın Erzurum

[Selim Adım]
Koç yiğitler diyarısın Erzurum
Seven gönül didarısın Erzurum
Her sarraf bilmez ki senin Kıymetin
Altın zümrüt ayarısın Erzurum

[Bilgin Mavizer]
Tabyalarda zafer aldın Erzurum
Tarihin bağrında altın Erzurum
Dün herkes şimali sevda ararken
Sen öz sevdan ile yandın Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Palandöken karlı olsun Erzurum
Dadaşların yarlı olsun Erzurum
İçinde yaşayan bereket bulup,
Bolluk alsın, barlı olsun Erzurum.


[Zinnur Tiryaki]
Erzurumspor’la yücel Erzurum,
Spora yataksın güncel Erzurum
İki bin on biri iple çekeriz,
Dünyaya uzanmış bir el Erzurum


[Selim Adım]
Dadaşlarınla el ele Erzurum
Gayri durma birleş hele Erzurum
Birlikten kuvvet doğarmış can dostlar
Damlayarak döner göle Erzurum


[Selim Adım]
Bu destan yakışır şan'a Erzurum
İçten içe candan cana Erzurum
Gelene kucak kalana ocaksın
Gidenlerin ağlar sana Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Adım adım varacaksın Erzurum
Kafaları yoracaksın Erzurum
Sende çok cevherler saklıdır saklı,
Muradına ereceksin Erzurum

[Erdal Toygun]
İstiklale ilk adımsın Erzurum,
Makûs talihi yırtansın Erzurum.
Evliyan, âlimin baş tacımızdır,
Nura açılan kapısın Erzurum.


[Selim Adım]
Hiç bitmez söylenen şarkın Erzurum
Döner kıyamete kadar çarkın Erzurum
Garipler yetimler sende gülerler
İşte bu alemden farkın Erzurum


[Bilgin Mavizer]
Çift başlı kartaldır imin Erzurum
Kaç asırdır bu yer kimin Erzurum
Cetvelle harita çizen itlere
Çiğnetmeyiz seni yemin Erzurum

[Davut Oltulu]
Gezerim Mumcu'da, Taşhan içinde
Sevmekten öte bir haz var içimde
Seninçün atıyor kalbim Erzurum
Efkarlıyım bugün duman içinde


[Selim Adım]
Böğründe yaşadığım bal Erzurum
Kökünü taşıdığım dal Erzurum
Vatanım atamsın geleceğimsin
Dadaşlarınla mutlu kal Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Üç mart Aşkale’yi aldın Erzurum
Dabhanda günlerce kaldın Erzurum
Gencin ihtiyarın kızın kızanın,
Kurtuluş uğruna saldın Erzurum


[Selim Adım]
On iki mart, bar'ın oynar Erzurum
Şen olurum içim kaynar Erzurum
Kurtuluşun dillere destan olsun
Böyle geçsin günler aylar Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Dağa bol bol yağan karın Erzurum,
Yanağı al olmuş yarın Erzurum,
Herkes seni söyler seni anlatır,
Göğüste taşırsın varın Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Sendeyem ey güzel yurdum Erzurum
Kafamı çok kere yordum Erzurum
Sağıma soluma ama herkese,
Sendeki hikmeti sordum Erzurum.


[Zinnur Tiryaki]
Her yerin dağı var taşı Erzurum
Karadır gözleri kaşı Erzurum
Seni arzularız hem de içinde
Gurbette gözümün yaşı Erzurum

[Erdal Toygun]
Sen elimdeki kalemsin Erzurum,
Soluduğum tek nefessin Erzurum.
Tükendi gücüm kalmadı mecalim,
Alınyazım, kaderimsin Erzurum


[Bilgin Mavizer]
Düştüğüm sevdanın namı Erzurum
Sen dur ben çekeyim gamı Erzurum
Anlatmaya yetmez kalemim dilim
Gönülden taşan sevdamı Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Elli üç yılımı aldın Erzurum
Beni tüm derdine saldın Erzurum
Senle yattım senle kalktım şaşırdın,
Bana bakakaldın daldın Erzurum


[Selim Adım]
Tam on sekiz çiçeğinle Erzurum
Yedi kapı geçeğinle Erzurum
Kalen,kümbetin,caminle güzelsin
Bilinen bu gerçeğinle Erzurum


[Bilgin Mavizer]
Tatlı sert Dadaşın huyu,Erzurum
Bilinir bu çağlar boyu,Erzurum
Ağustosta imdadına yetişir
Cennet çeşmesi'nin suyu,Erzurum


[ramesco]
Göçtüm senden dönemedim Erzurum
Kırıldı kolum kanadım Erzurum
Ses verdin duymaz olduk feryadını
Elbet döneceğiz sana Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Dedem babam sende doğdu Erzurum
Anam bacım sende doydu Erzurum.
Sen bana ekmeksin sen bana vatan,
İsteğim bir lokma,buydu Erzurum


[Bilgin Mavizer]
Rus'a Ermeni'ye dayak Erzurum
zulmün karşısında bayrak Erzurum
savaşta yavuz'sun barışta yunus
şimdi de ilme önayak Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Gurbetteyim seni andım Erzurum
Andımda derinden yandım Erzurum
Bu sevda bir başka, oyun da değil,
Kolay geçer gider sandım Erzurum


[Zinnur Tiryaki]
Bugün gine akşam oldu Erzurum
Yürek senle, senle doldu Erzurum
Hasretine tahammül etmek çok zor,
Gözde yaşla cevap buldu Erzurum.


[Zinnur Tiryaki]
Oturup düşündüm seni Erzurum,
Hasrete bıraktın beni Erzurum
üç günlük ayrılık tak etti cana,
Döneceğim sana yeni Erzurum

[Erdal Toygun]

Meşhurdur; kadayıf dolman Erzurum,
Bol yoğurtlu yaprak sarman Erzurum,
Doyulmaz; Hıngel ile cağ kebaba,
Süzme pilav, şalgam çırtman Erzurum.


[Bilgin Mavizer]

Bir kış akşamı dolaşsak Erzurum
Bir kahveye yanaşsak Erzurum
Oturup köşeye dört beş yarenle
Çayın deminde konuşsak Erzurum

[Selim Adım]

Lapa lapa karlar yağar Erzurum
Her bir günün ayrı doğar Erzurum
Seni sevmek adamlıktır toprağım
Sensizlikte bizi boğar Erzurum

[Selim Adım]

Vatanın kurtulduğu yer Erzurum
Önce vatan sonra can der Erzurum
İhanet bu topraklarda barınmaz
Hainlere bela ile şer Erzurum


[Osman Çelik]

Gün tabyadan doğar sana Erzurum
Rahmet iner her bir yana Erzurum
Payın büyüktür senin bu rahmette
Emanetsin Yaradana Erzurum

[Zinnur Tiryaki]

Sanmayın toprağa sevda, Erzurum
Maddeye, yapıya veda Erzurum
Manevi bir haz var sende gizlenen,
Sen bana ruh, cansın, yada Erzurum.

[Zinnur Tiryaki]

Ömeri Osmanı boldur Erzurum
Kardeşlik,muhabbet doldur Erzurum
Sana kem bakanı kem konuşanı,
Suyunu keserek soldur Erzurum


[Selim Adım]

Tiryaki hocada sende Erzurum
Kadir'in Fatih'in nerde Erzurum
Bir kaç kişi haricinde emek yok
Bu şiir gönülde ser'de Erzurum

[Bilgin Mavizer]

Davul zurna barım, sazım Erzurum
Sıla adlı derin sızım Erzurum
Sende yaşamış Dadaş sevdasını
Sarı gelin kara kızım Erzurum


[Bilgin Mavizer]

Mevsimin kar kış ayazdı Erzurum
Olsun, gönlümüz hep yazdı Erzurum
Erzurumlu.net'te toplandı millet
Bu destanı sana yazdı Erzurum


[Selim Adım]

Bu günde benim aşkımsın Erzurum
İlan ettiğim coşkumsun Erzurum
Yediğim,içtiğim yaşadığım yer
Gönlümdeki tek köşkümsün Erzurum


[Zinnur Tiryaki]

İnternette de şanın var Erzurum
Dünyada da namın var Erzurum
Seni tanımayan,kalmayacaktır,
Bir tek hasretlik,gamın var Erzurum


[Davut Oltulu]

Karakış, zemheri sende Erzurum
Sevdan çok yücedir bende Erzurum
Gurbeti bitirdim yüz sürdüm sana
Türküdür her dilde, telde Erzurum


[Davut Oltulu]

Savaşta hançeri vurur Erzurum
On iki Mart günü gurur Erzurum
Diyar-ı Dadaştır tüm yüreklerde
Her daim başı dik durur Erzurum


[Davut Oltulu]

Şimdi dağlarında güller Erzurum
Güllere hasret bülbüller Erzurum
Götürün köyüme ölürsem beni
Gayri anam figan eder Erzurum


[Kenan Hidişoğlu]

Her günüm her saatimsin Erzurum
Bitmeyecek bendeki sen Erzurum
Bir gün gelir göçer isem dünyadan
Yatacağım toprağımsın Erzurum


[Bilgin Mavizer]

Hasta olursam ilacım Erzurum
Sultan da olsam baş tacım Erzurum
Şu dünyayı baştan başa verseler
Ben yine sana muhtacım Erzurum


[Kerem Kerim]

Karakuşum bu diyarda Erzurum
Garip olmuşum sılada Erzurum
Seninde başına karlar yağarmış
Kardelenim var orada Erzurum


[Sudenur Haylazca]

Er`ler diyarısın canan Erzurum
Sevginin gözünden geçen Erzurum
Palandöken`inden dökülür sesim
Nazardan azade yarim Erzurum


[Fatih Dalmış]

Vatanın bağrında güneş Erzurum
Diyarsın Dadaşa canım Erzurum
Ağrıyan yüreğe şifa gibisin
Can`ların bir başka senin Erzurum


[Fatih Çodur]

Can’ların bambaşka senin Erzurum!
Merhemsin yaraya, em’im Erzurum...
Sayrılık nedir ki? Adn Cennetisin...
Sayrılarevinde hekim Erzurum...


[Selim Adım]

Cennet çeşmesinde suyum Erzurum
Aldığım Dadaşlık huyum Erzurum
Nice bağrından yiğitler yetişti
Sokağım, mahallem, köyüm Erzurum

[Zinnur Tiryaki]

Petek petek dolu balım Erzurum
Sandık sandık katlı şalım Erzurum
Sen bana bir ana sen bana bir yar
Son anda tutacak dalım Erzurum


[Selim Adım]

Gurbeti sılası hep bir Erzurum
El ele ver zengin fakir Erzurum
Durmak yok çalış çabala Dadaşım
Gelişme atağına gir Erzurum


[Davut Oltulu]

Yavuzer, Ergani telde Erzurum
Hem Mevlüt İhsani sende Erzurum
Vatanın güzide ozan diyarı
Sümmani, Reyhani sende Erzurum


[Davut Oltulu]

Tarım, hayvancılık varın Erzurum
Misafirperverdir halkın Erzurum
Gelenek, görenek baş tacı sende
Saygı, sevgi, hürmet arın Erzurum


[Zinnur Tiryaki]

Ayrılmadan hasret duydum Erzurum
Kendimi gurbete koydum Erzurum
Mecburiyet var ya belimi büken,
Tezden sene gelim, duydum Erzurum


[Selim Adım]

Aziziye’m, Yakutiye’m Erzurum
Toprak tabya,mecidiyem Erzurum
Nice destan senin ile yazıldı
Seni sever tüm Türkiye’m Erzurum


[Erdal Toygun]

Buluştuk hepimiz nette Erzurum,
Sırt, sırta verdik emekte Erzurum
İspatladık kardeşliği, dostluğu,
Bizim “Erzurumlu nette” Erzurum.


[Selim Adım]

Geçmişinle çok şanlısın Erzurum
İki bin on birle canlısın Erzurum
Artık bizi kimseler durduramaz
Her şeyinle endamlısın Erzurum

[Bilgin Mavizer]

Yanık türküler dilimde Erzurum
Hasret kuşağı belimde Erzurum
Bir tek Oltu taşı tespihim kaldı
Senden yadigar elimde Erzurum


[Selim Adım]

Dadaş'ın sevdası böyle Erzurum
Destanı yıllarca söyle Erzurum
Seksen dokuzuncu zafer yılındır
Şehrinle, ilçenle köyle Erzurum


[Erdal Toygun]

Seksen dokuz yıl önceydi Erzurum,
Görünmez mahşer yeriydi Erzurum,
Önde; Nene Hatun, elinde satır,
Son durak Aziziye’ydi Erzurum.


[Erdal Toygun]

Coştuk, bendimizi aştık Erzurum,
Altın harfle, sayfa açtık Erzurum,
Bir ulusun var oluş destanıydı,
Geleceğe nurlar saçtık Erzurum.


[Erdal Toygun]

Sevinçliyiz, gururluyuz Erzurum,
Toprağına can borçluyuz Erzurum,
İstiklal ruhumuz, istikbal sensin,
Fatih’lerin torunuyuz Erzurum.