23 Kasım 2008 Pazar

KARA CAMIŞLARI SALDIM BAYIRA



Kara camışları saldım bayıra
Döğüşü döğüşü indi çayıra
Deyin güveye de gele ayıra
Güveyin işini mevlam kayıra

Gelin helallaşak kardaş giderem giderem
Dudu kumru gibi durmaz öterem öterem
Giderem giderem
Gelin helallaşak kardaş giderem giderem

Bir oda yaptırdım döşetemedim
Üç günlük ömrümü beş edemedim
Zalim felek ile başedemedim
Bu kara bahtıma küsmüş giderem

Gelin helallaşak kardaş giderem giderem
Dudu kumru gibi durmaz öterem öterem
Giderem giderem
Gelin helallaşak kardaş giderem giderem

TRT Repertuvarındaki hali

Gara camışları vurdum bayıra
Döğüşe döğüşe yendi çayıra
Diyin güvegiye gele ayıra
Güveginin işini Allah gayıra

Giderem giderem
Dudu gumru gibi durmaz öterem
Hulisi gönülden gahar giderem

Bir oda yaptırdım döşedemedim
Üç günlük ömrümü beş edemedim
Kahpe felek ile baş edemedim
Bu gara bahtıma küsmüş giderem

Giderem giderem
Dudu gumru gibi durmaz öterem
Gelin helallaşın ben de giderem


Kaynak-Muharrem Akkuş
Derleyen-Muharrem Akkuş
Nota-Ateş Köyoğlu
Yöre-ERZURUM