3 Şubat 2011 Perşembe

SELİM ADIM (1971----)

Selim Adım 27 Ocak 1971 tarihinde Erzurum'un Tortum ilçesinde doğdu. İlkokulu Tortum' da, Ortaöğrenimini Narman'da, Üniversiteyi Konya'da bitirdi. Üniversite sonrası bir Kamu Bankasında eksper olarak işe baş-layan şair halen aynı görevde bulunmaktadır.

Küçük yaşlardan beri şiir yazan ve yazdıkları birçok gazete ve dergide yayınlanan Selim Adım şiirlerini “Hüzünlü Nameler” adı altında bir kitapta ve CD de topladı. İkinci kitabı “Erzurum’a Mektuplar” basım aşamasındadır.

“Erzurum Kültür Merkezi Derneği” Kurucu Yönetim Kurulu üyesi olan Selim Adım; Erzurum’da bulunan yerel gazetelerden Erzurum Gazetesi, Avrasya Aktüel ve Manşet gibi gazetelerde yıllarca köşe yazarlığı yaparak, Yıldız FM ve Dadaş FM de şiir programı sunmuştur.

“erzurumlu.net”, ”edebiyatdünyası.net “ gibi sitelerin yöneticiliğini de yapan Selim Adım; “Türkiye Şairler Birliği“ üyesi olarak şiir dinletileri hazırlayıp sunmakta, şiirleri Edebiyat Dünyası ve Edebiyat Defteri Antolojilerinde yayınlanmaktadır.

Tasavvuf, Vatan, Bayrak gibi konularda birçok şiir yazan Selim Adım’ın Erzurum konulu ve Erzurum ağzı şiirleri çok büyük ilgi görmekte, bunlardan “Adım Erzurum”, “Erzurum’da Ben”, ”Ab’ı hayat Erzurum”, ”İstirem Gardaş”, ”Ahmet Abi” gibi şiirleri çok beğeni-lerek okunmaktadır.

AB-I HAYAT ERZURUM

Hani diyorum ya toprağım
İşte alnımda duruyor izi,
İnsan onsuz olamaz diyorum ya
Ayrılıkta vurur ya,
Ta şurama bir sızı
İşte o sızıdır ERZURUM
Mevlam korusun onu ve bizi

İşte canlar,
Vatanımda vatanım
Canımda canım
Benim adamlık yanım
Güzel şehrim,balım ERZURUM

Rabbim yükseğe koymuş onu
Görünmezmiş başı ve sonu
Dadaşlık derin bir mevzuu
Haktır,hakikattir yolu

Ne verirsen alırsın
Bire beş bire on
Sen görmezsin,göremezsin
Ulvidir,ilimdir o
Kaynayan yürek
Söyleyen dilimdir o
Gah şair
Gah alimdir o
Özel şehrim,kanım ERZURUM

Beyazını yüreğinden almış
Yüceliği Palan'a kalmış
Yağan her tanede düşünür
Nice sevdalara dalarmış

Susarsın,susanırsın
Konuşamaz,kurursun ya
Kavuşursan dilin açılır
Kana kana içersin ya
Ab-ı hayattır ERZURUM

Hani diyorum ya toprağım
İşte alnımda duruyor izi,
İnsan onsuz olamaz diyorum ya
Ayrılıkta vurur ya,
Ta şurama bir sızı
İşte o sızıdır ERZURUM
Mevlam korusun onu ve bizi

Sana olmaz hiç bir kusurum
Sensin neşem,sensin huzurum
Sana,sana ben kurban olurum
Vatanım,
Toprağım,
Canım...kanım ERZURUM

Selim Adım