1 Şubat 2011 Salı

ORHAN CEYLAN (1969----)


Orhan Ceylan 10 Haziran 1969 yılında Erzurum’un ilçesi Horasan'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Pasinler'de tamamladıktan sonra Erzurum Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden mezun oldu. Bankacılığa başladı.

Daha öğrenciliğinde yazmaya başladığı şiirlerini; Mina, Palandöken, Kırağı, Çerağ ve Yağmur'da yayınladı.

 İSMİNİ YAZIP ATEŞE VERDİM 
                  
 Siyah ince ince yağıyorken
Gece melali izleyen bu koyda
Yokluğuma ilk va'dime adım gibi
Varlık muştusu gibi
Bir gönül gizine bir derviş tasına
Ayaklarım o yokuşta tavşan yüreği
Ve mavi hâlâ sulardayken
-Suyla girelim diye huzura-
Gelişin hain setler ördü kimyama
Titrerken O'na geri durdum kemikleştim
İsmini yazıp ateşe verdim
Ahşap dünyamın kapı ardına
Ne gece ne sular ne mavi kaldı
Hâlâ çözemedim gelişini
Kaç zemheri üşüdüm sana
Yakamoz1arın nedir ki özlemi
Ansız gidişine adaklıyım 
Sonra dökülmeni şehir yoluna
Karartma ışıkları altında ve dökmeni
Yollar neden yavaştır ve anlamsız
Bölmeni sevdamı ardında bir-iken
Yağmur damlasıyken sarı bir yaprak üzre
Daha nelere mahkum şehrin insanı
Kaçıncı dünya büyüsü gözlerin
Boğuk kent meydanına konan yüreğime
Oysa aşkı O'na öğrenip yeniden
Yada kaçıncı bu mezar
O her çizgisinde soğuk ellerinin
Hâlâ çözemedim bakışlarında yerimi...

Orhan Ceylan