18 Ocak 2011 Salı

YİNE ERZURUM


Düşmanın bağrına hançer saplamış.
Nene Hatun böyle nine Erzurum.
Bin bir hatim nuru arşı kaplamış.
O zaman sarılmış dine Erzurum.

Tabyalara baktım şöyle bir durdum.
Ben nasıl insanım kendime sordum.
Ah edip göğsüme yumruğu vurdum.
Bak bende kalmadı sine Erzurum.

Palandöken dağı eritmez karı.
Düğünde dadaşım oynasın barı.
Semaverin çayı siler efkârı.
Cağ kebabın çıksın öne Erzurum.

İbrahim Hakkı bak neleri söyler.
Naim Hoca ile coştu gönüller.
Abdurrahman Gazi bizlere rehber.
Bugün minnettarız düne Erzurum.

Çifte minarede yanar şerefe.
Bak bizi çağırır Alvarlı Efe.
Bu diyarda yoktur yalan hurafe.
Yüz çevir nefrete kine Erzurum.

Cirit oyunu var çağır dadaşı.
Dolansam yorar mı Mahalle Başı?
İyi tespih olur Oltu’nun taşı.
Seninle kavuştu üne Erzurum.

Erzurum Kongresi bir tarih yazar.
Vatan bir bütündür, kurulmaz pazar.
Her kim Erzurum’a verirse nazar.
Dilerim ışığı söne Erzurum.

Erzurumlu Osman bîkarar oldu.
Sarardı gurbette gül benzi soldu.
Seni düşününce gözlerim doldu.
Sızlattın burnumu yine Erzurum.

Osman Alpsoy