21 Ocak 2011 Cuma

MUSTAFA BENKLİ (1933----)


Mustafa Benkli,  1933'de Erzurum'un Kargapazarı dağları eteğindeki  Zağgi köyünde doğdu. İlk, orta, lise tahsilini Erzincanda, Yüksek tahsilini  ise, İstanbul Teknik Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesinde tamamlayıp; Erzurum D.S.İ.'de  uzman olarak göreve başladı.

Atatürk Üniversitesinde Teknik Daire Başkanı, daha sonra Meslek Yüksek Okulu ve Mühendislik Fakültesinde Öğretim görevlisi olarak görev yaptı.

Başladığı yüksek lisansı doktora tez safhasına getirip, kendi ifadesi ile; 1995 yılında, Prof. Doğramacı ve Sağlam'dan sonra siyasîleşen YÖK  bünyesinden de uzaklaşmak üzere kendi isteği ile emekliye ayrıldı.

Bugün İstanbul –Pendik’te  yaşamakta  ve   bir 'yapı denetim şirketi' ortağı ve 'proje ve denetim mühendisi' olarak çalışmaktadır. 

Bana deli desinler,
İçimi dinlesinler;
Ne bildiğim; bilsinler,
Cehlimi bildirsinler...

Sonra, beni bilenin
Gönlüne indirsinler;
Garîbânı sevenin,
Kalbinde dindirsinler...

Havayla, suyla değil
Sevgiyle beslesinler;
Kabrimi büstle değil,
Duâyla süslesinler...

Yüzüm Kıbleye dönük
Lâhite yaslasınlar;
Bütün sedâlar sönük,
Tek sesle seslesinler!...

Beni benden alıp da,
O sese göndersinler;
Gönlüm orda kalıp da
Bedenim görmesinler...

Nebi`în sevinç sesi;
Sana muştu desinler!...
Beni; çeksin Nefesi,
Kendime vermesinler!...

Mustafa Benkli