18 Ocak 2011 Salı

SENİ YİTİRDİM


Seni yitirdim ya kalbim kış idi
Şiir yazdım parmaklarım üşüdi
Yaşamak mı?
Bir belalı düş idi

Kale dibi Mahallesi’nden geçiyorum bir yarısında gecenin
Bir yanım Kırklar mezarı
Bir yanım Kırbaşzade Fevzi Bey
Bir yanım Selçuklu
Bir yanım Kuvay-i Milliye
Ah bunlarda ne
Bir bulut yükseliyor gözlerime bıraktığınız izden
Beni duyuyor musunuz hey
Kan revan içindeyim güzelliğinizden.

İsmet Paşa Caddesi’nden geçiyorum bir yarısında gecenin
Çürümüş yanlarım dağarcığımda
Yumruklarım soluk soluğa
Ve soluğum darağacında
İçiyorum yanıklarım için gözlerinizdeki yeşil denizden
Beni duyuyor musunuz hey
Kan revan içimdeyim güzelliğinizden.

Kurt deresi’nden geçiyorum bir yarısında gecenin
Elleriniz
Gizli bir yerinde yüreğimin
Sayfalar çeviriyorum yıkıntılarından çaresizliğimin
Acılar yürüyor yorgun bedenime ikimizden
Beni duyuyor musunuz hey
Kan revan içimdeyim güzelliğinizden.

Varayım diyorum alayım kalbimi bıraktığım yerden
Çıkıyorsunuz alın yazıma terk edilmiş türkülerden
Sonra bir biz kalıyoruz güneşin kavurduğu tenimizden
Beni duyuyor musunuz hey
Kan revan içimdeyim güzelliğinizden.

Mehmet Emin Alper