21 Ocak 2011 Cuma

MUKİM İŞBİLİR (1963----)

Mukim İşbilir 1963 yılında Erzurum’a bağlı Horasan İlçesinin Yeşildere köyünde dünyaya geldi. İlk ve Orta eğitimini Erzurum’da tamamlayarak, Atatürk Üniversitesi Erzincan M.Y.O. İnşaat bölümünden mezun oldu.

Ortaokul yıllarında başlayan şiir merakı, Necip Fazıl hayranlığı ile artarak devam etti. 2006 yılına kadar, yazdıklarını yırtıp attı. Her ne kadar daha sonra eski şiirlerini toparlamaya çalışsa da tamamı ile mümkün olmadı.

Değişik antolojilerde yayınlanan birkaç şiiri  dışında henüz yayınlanmış eseri  bulunmamayan Mukim İşbilir, halen  İstanbul’da inşaat Kontrol görevlisi olarak çalışmaktadır.

SU MİSALİ

Yosunlu bir durgun göldüm
Sular da aksini gördüm
Yolları ikiye böldüm
Akıp gittim su misali

Dolunayla dolup taştım
Çağlayıp bendimi aştım
Sandım deryaya ulaştım
Akıp gittim su misali

Bazen duru, bazen arı
Gâh inledim zarı, zarı
Erittim yalçın dağları
Akıp gittim su misali

Uyumadım geceleri
Hiç durmadım gündüzleri
Sırdaş bildim ben gizleri
Akıp gittim su misali

Kuru yapraklardı dostum
Toplayıp boynumdan astım
Gün oldu kadere küstüm
Akıp gittim su misali

Boz bulanık akar oldum
Çağlamaktan bıkar oldum
Ateşi de yakar oldum
Akıp gittim su misali

Ateşin aşkıyla yandım
Suydum suya susandım
Hayalleri gerçek sandım
Akıp gittim su misali

Lokman oldum yaralıya
Çare oldum her sancıya
İnandım bir yalancıya
Akıp gittim su misali

Sular gibi aziz oldum
Toprak testilere doldum
Taşıp mecra’ımı buldum
Akıp gittim su misali

Aras olup sevdalandım
Akıp Hazar’da çağladım
Bulut gibi gökten yağdım
Akıp gittim su misali

Karasu’ydum bahtı kara
Fırat gibi açtım yara
Ermek için ol dildar’a
Akıp gittim su misali

Yaş olup gözlerden aktım
Düz ova da iz bıraktım
Derya, deniz olacaktım
Akıp gittim su misali

Mukim İşbilir