21 Ocak 2011 Cuma

MUHSİN AYDOĞAN (1930----)


Muhsin Aydoğan, Erzurum’un  İspir ilçesinde 1930 yılında doğdu. Dini eğitim alarak başlangıçta Kur’ana girişi  babasından öğrenerek devamı için Denizli’ye amcasının yanına gönderildi. Denizli’de bir müddet eğitimine devam etti ancak sürekli daha ileri düzeyde aramalar içerisinde olan Muhsin Aydoğan amcası tarafından Manisa’ya gönderildi.

Manisa’da eğitimine devam ederken Sultan Reşad’ın son imamı olan ve  'Hünkâr imamı' diye tanınan şair Hacı Mustafa Necatüddin Efendi ile karşılaşarak onunla İstanbul'a geçti.

Mustafa Necatüddin Efendiden Kur'an-ı Kerimi ezberledi ve uzun müddet İstanbul'da kaldı. Daha sonra İspir’e dönüp fahri olarak açtığı kursta öğrenci yetiştirdi.

Askerliğini yaptıktan sonra sırasıyla Erzurum ve çevresinde, Denizli’de, Isparta Atabey’de ve Erzurum Ilıca’da imamlık ve vaazlık yaptı. Halen Ilıca’da yaşamaktadır.


İSPİR

Vadi-i hayret, verirsin ni'met, bu ne ulviyyet, güzelsin İspir
Bağ ile bahçeye mazharsın ezel, hilkâten fıtraten güzelsin İspir
Etrafın dağlarla çevrili durur, Kal'anın barusi selâma durur
Görünüş manzaran güzeldir İspir

Kadı Medresesi bir dar'ül fünûn, şark ile garbe dağılmış ünün
Ahıska İstanbul tatmış ürünün, bu mazhariyette alâsın güzelsin İspir
Selçuki Camiinle, Mescid Şah Melik, Halife Davut'la bir çok memalik
Mazine bakılsa zenginsin, güzelsin İspir

Uçurmuş bülbülün mahsun bir çehre, hüzünle bakıyor bu yeni nesle
Mateminle dahi güzelsin İspir
Beşbin sene gibi bir tarihin var, bu vasıflar sana dar geliyor dar
Muhsin gibi senin bir meddahın var, her türlü övgüye seza'sın İspir

Muhsin Aydoğan

İSPİR-2

Bir üçte ayrıldım senden, senk-i siteminden kurtuldum İspir
Gör neler ettin, gurbete attın, bir pula sattın, kurtuldum İspir

Sende seslendim, sende beslendim, sonra küslendim, kurtuldum İspir
O dar vadide, rind idim rinde, koydun bin derde, kurtuldum İspir

Sende sakinler âh ile inler, cûy-u ruh çinler, kurtuldum İspir
Çoktur serencam, hoş buldu encam, Muhsine ihsan, kurtuldum İspir

Muhsin Aydoğan