21 Ocak 2011 Cuma

METİN ÖZARSLAN (1962----)


Doç.Dr Metin Özarslan 1962 yılında Tortum’da doğdu. Eğitimini Erzurum’da tamamlayarak 1987 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu. 1987-1996 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde çeşitli pozisyonlarda çalıştı. 1992 yılında Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Türk Halk Edebiyatı Anabilim Dalı yüksek lisans programını  tamamladı.

1995-1996 yıllarında Hacettepe ÜniversitesiEdebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Türk Halkbilimi Anabilim Dalı'nda ders verdi ve  Araştırma Görevlisi olarak görev yaptı. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halkbilimi Anabilim Dalı doktora programını 1999 yılında "Erzurum ve Çevresinde Âşıklık Geleneğinin Bugünkü Durumu" adlı tez eseri ile tamamladı.

Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı bünyesinde yürütülen "Türk Dünyası Edebiyat Tarihi" Projesi (Fikir ve Edebiyat Metinleri Antolojisi) alt projesinde görev aldı. 2000-2001 öğretim yılında Hoca Ahmet Yesevî Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi Filoloji Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Dil Merkezi'nde dersler verdi.

2006 yılında doçent oldu. Hâlen Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Türk Halkbilimi Anabilim Dalı öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Eserleri:
Erzurum Âşıklık Geleneği, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001.
Liseler İçin Halkbilimi, (Dursun Yıldırım-Özkul Çobanoğlu-Metin Özarslan), Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara 2004.
Ferhat ile Şirin -Mukayeseli Bir Araştırma-, Doğu Kütüphânesi, İstanbul, 2006.
Türk Mânilerinden Seçmeler, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2009.
Âyin’den Oyun’a -Dram Karakterli Türk Halk Dansları