23 Ocak 2011 Pazar

OKTAY TAFTALI (1958----)


Oktay Taftalı 25 Ekim1958 günü Erzurum’da doğdu. Eğitimini İstanbul’da yaparak Haydarpaşa Lisesini ve 1982 yılında İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü'nü bitirdi.

İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde yüksek lisans yaptı, 1985'den itibaren de Viyana Üniversitesi'nde felsefe çalışmalarına devam etmektedir.

Oktay Taftalı’nın  Oluşum, somut, Yazko Edebiyat, Varlık, Sonbahar gibi dergilerde şiir ve denemeleri yayımlandı.

İlk şiir kitabı Pembe Aralık 1986'da yayımlandı. Onu, 1993'de Suların Durulduğu Yerde Yalnız Askerler (şiir), 1998'de Kan Geleneği (şiir) ve Sivil Aşk Yoktur (toplu şiirler) adlı kitaplar izledi.

Ayrıca Şiir Ahlak ve Estetik, Medya Çağında Düşünce, Emperyalizm, Ahlak ve Siyaset Üzerine Bir Uzun mektup, Batı Aydınlanmasının Sonu ve Yerli Düşünce diğer kitaplarıdır. 

Aşklarınızın Sahibi Benim

Kelama başlayınca sizinle, 
Geri gidiyor adımlarım, sığ sularınıza giriyorum,
Şaşırıyorsunuz, şölende ve cenazede, 
İsteksiz heyecansız ve durgunsunuz. 
Siz var ya, siz, 
Çocuklarını denizaşırı ölümlere gönderen, 
Sömürgeciler kadar mert değilsiniz. 
Bana gelince, beni yorunca varlığınız, 
Beni öyle biliniz, 
Ki sarhoş ve dövüşçüyüm, 
Bin beterim mülkünüze. 
Aynalarınıza bakıyorum, aynalarınıza, 
Saatlerinizi soruyorum, eskitiyorum onları.
Kızıyorsunuz, 
kızınız!  Kızınız! 
Kızınızı seviyorum, bana vermiyorsunuz, 
Yoktan bir sevinç nasıl çalışır? 
Hangi hukuk beni alıkoyar bilmiyorsunuz. 
Diretiyorsunuz, 
Şark usulü talanda ve haramda. 
Bölüşemiyor, yiyemiyorsunuz. 
Papaz yakıyor elinizi. 
İşte andolsun. 
Kapınızda dans ederim bundan böyle, size nara atarım, 
Ölümsüzlük şerbetinizi ben içerim, uyurum uykularınızı,
Derin ve huzurlu. 
Şakir’i ve Zakir’i anımsatıyorum size. 
Nasip değil, oralı değilsiniz! 
Bakın siz var ya, siz.
Siz hakikaten bana dertsiniz. 
Ben size ilan-ı harbim. 
Kopunca tufan kocayınca kızlarınız. 
Umutsuz aşklarınızın bile, 
Amansız sahibi benim.

Oktay Taftalı