3 Kasım 2012 Cumartesi

Yaşar BAYAR (1958----)


Yaşar Bayar; 1 Haziran 1958 tarihinde Erzurum’da doğdu. İlk, Orta ve Yüksek öğrenimini Erzurum’da tamamlayarak Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ve Okul Müdürlükleri yaptı. 1990 yılında Erzurum Gençlik ve Spor il Müdürlüğü,1992 yılında ise İl Milli Eğitim Müdürlüğünde Şube Müdürü görevlerinde bulundu. 

Erzurum’da; “Elif”, “Nergis”, Karayazı’da “Kırağı”, Ordu-Kumru’da “Hilâl”, Fatsa’da “Çınar” Kültür- Edebiyat ve Eğitim Dergilerinin Editörlüğünü yaptı. ”Türk Edebiyatı”, “Dolunay”, “Doğuş”, “Tarih Yolunda Erzurum”, “Cemre”, “Tarihi Erzurum”, ”Palandöken”, “Kardelen”, “Huma Kuşu”, “Adım”, “Mavera”, “Nesil”, “Türkçe’nin Sesi”, “Yeni Düşünce”, “Kafdağı”, “Parlamento”, “Beyaz Doğu”, ' Mavi Çınar 'isimli dergilerde ise makale, deneme, hikâye, şiir desen ve araştırmaları, yayınlandı.

“Dergâh”, ve “Ervak” yayınlarından çıkan Şiir Antolojileri’nde Şiir ve Biyografileri yayınlandı. Şiir ve makale yarışmalarında ödüller kazandı.

Yaşar Bayar halen Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı ve Basın Danışmanı olarak görev yapmaktadır.

Eserleri:

1- Mektebin Bacaları; 1985 (Tiyatro Oyunu)
2- Fatihler Vurdukça Bizanslar Düşecektir; 1990 (Tiyatro Oyunu)
3- Kuşlara İnanılmaz; 1995 (Televizyon Oyunu)
4- Çocuknâme; 1996 (Televizyon Oyunu)
5- Mehmet Akif Ersoy ve Çanakkale Şehitleri; 1983 (Koreografi)
6- Arza Ne Hacet Halimiz Ayandır; 1982 (Mânâ ve Zafer Mektupları)
7- Şehirleşmede İnsanî Ölçü ve Jakobenlik; 2004 (İslâm Geleneğinden Günümüze Şehirleşme, Beledî        Yapımızın Tarihî Serüveni ve Çözüm Teklifleri)
8- Zemherîde Gül Muştusu; 2005 (Na’t / İnceleme)
9- Bir Ömrün Gizli Tarih; 2009 (Şiir)
10 -Lirik Bir Gazeldir Ev; 2010 (Konut ve Yerleşmenin Modernleşme Süreci)
11- Şehrin Eylül Fotoğrafları; 2010 (Kültür Retoriği Bağlamında Şehir ve Medeniyet Okumaları)

AHİR  ZAMAN  RİSALESİ 


İçimin bozkırından
Gün doğrarım aşıma
Her zerrem intifada
Ay damlıyor başıma 


Zaman gümüşten bir ok
İç kanatan bir deli
İzine çiğler düşmüş
Ben peşinden gideli

Güneş yürür üstümden
Ben bir titrek telâşım
Devran dert dönencesi
Ona yastıktır başım

Kafeste özgür kuşum
Gözlerim duman duman
Perçemim suya batmış
Ömrüm bir tahtırevan

Gizler ruhumu sular
Yorgun derin bir gölde
Bilmem nedendir işim
Bu dünya denen çölde

Gönül kapılarımın
Çıkrığında bir ışık
Kader sarmaşığımın
Hepsi karmakarışık

Dönmem artık bir daha
Yola çıktım kuşlukta
Kırıldı mavi camım
Yürüyorum boşlukta

Hüzün sanki bir bıçak
Gibi saplandı kında
Heybemde çakıl taşı
Gözüm yerin altında

Tut ellerimden Rabbim
Ses vermiyor eşyâlar
Kalbim avuçlarımda
Tek başına ve seyyâr

Saldım azat kuşumu
Önüm arkam dört duvar
Ahir Zamandır eyvâh!
Ölüm bana göz kırpar

Yaşar Bayar