11 Kasım 2012 Pazar

Osman AKTAŞ (1965----)


Osman AKTAŞ,   1965 Yılında Tortum’da doğdu, İlkokulu Halitpaşa İlkokulu'nda, ortaokulu Gazi Ahmet Muhtar Paşa Ortaokulu'nda, liseyi bir süre Erzurum Lisesi, bir süre Tortum Lisesi ve Cumhuriyet Lisesi’ne devam ederek bitirdi. Anadolu Üniversitesi’ne kaydolarak bir süre devam ettikten sonra, Gazi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne girerek mezun oldu.

1994 yılında Van, Başkale Çok Programlı Lisesi’ne edebiyat öğretmeni olarak atandı. 1997 yılında Bartın Çıraklık Eğitim Merkezi’ne tayini çıktı. Sırasıyla 2000 Yılında Antalya Demirgül İlköğretim Okulu, 2004 yılında Antalya Saime Salih Konca Lisesi, 2005 İnegöl Lisesi ve, Yunus Emre Lisesi’nde öğretmen olarak görev yaptı. Halen Ankara Mamak Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde öğretmen olarak görev yapmaktadır.

Çeşitli  dergilerde   şiirleri yayınlanan Osman AKTAŞ’ın, ayArsız isimli  şiir kitabı  Uludağ Yayınları'ndan 2007 yılında yayınlanmıştır.

Erzurum'u Hatırlatıyor

Ağır ağır giden bulut kütlesi
Bana Erzurum’u hatırlatıyor
Yorgunluğum alıp giden su sesi
Bana Erzurum’u hatırlatıyor

Yalanında bir ders gerçeğinde bin
Sevgisi çağlayan evde her gelin
Güzel muhabbetin o tatlı dilin
Bana Erzurum’u hatırlatıyor

Caddede sokakta kar yumak yumak
Berrak gecelerde mehtap okumak
Sevda tezgâhında hasret dokumak
Bana Erzurum’u hatırlatıyor

Her sokakta ayrı çoban çeşmesi
Her hayalde düşte bir sevda sesi
Her nerede olsa insanın hası
Bana Erzurum’u hatırlatıyor

Fizâhî sesinden dağlar bihuzur
Kusurumuz varsa dilerim özür
İşte bak elimde okurum Nazir
Bana Erzurum’u hatırlatıyor

Osman Aktaş
9 Eylül 07
Nilüfer