3 Kasım 2012 Cumartesi

Suat ÇEMLEK (1935-2012)

Suat Çemlek; 1935 yılında Erzurum’da doğdu, Erzurumlu Suat Hafız, Alvarlı Efe ve Müftü Solakzade’den ders ve feyiz  aldı.

Erzurum’un en güzel ‘ezan’ okuyan müezzini olarak ünlenen Suat Çemlek; ta çocuk yaşlarında, güzel sesi ve üslubu ile dikkat çekerek,  Erzurum Lala Mustafa Paşa Camiinde müezzin oldu.  

Lalapaşa Camii'nde 30 yıl müezzinlik yapan Hafız Suat Çemlek; 77 yaşında iken 24 Ekim 2012 tarihinde Erzurum’da hayatını kaybetti.

Erzurum yöresine ait gazel ve türkülere de kaynaklık yapan Suat Çemlek’in   “Gülşen-i Aşka Varalı” türküsü en ünlüsüdür.  

Gülşen-i aşka varalı
Kolum kanadım yaralı
Melhem etmezse yaralı
Ah acep ben nidem nidem

Gülün etrafın almış har
Nakıl gülün dibinde mar
İmdat etmezse bana yar
Ah acep ben nidem nidem

Divanelerden biriyem
Ne mürdiyem ne deliyem
Yoldaşlarımdan geriyem
Ah acep ben nidem nidem

Rüştü uyan vakt-i seher
Bad-ı hezan durmaz eser
Fırsat da mı gelip geçer
Ah acep ben nidem nidem