21 Ekim 2009 Çarşamba

TARLA OYUNU

Tarla Oyunu; Hasankale/Alvar Köyü

Düğünde oğlan tarafından gelen dünürcülerden biri odanın ortasına alınır. Eli - ayağı bağlanarak yere yatırılır.Yine oğlan tarafından gelen dünürcülerden iki kişi, oyunu hazırlayan iki kişinin sırtına ayrı, ayrı bağlanır. Odaya önce birinci kişi, arkasında bir dünürcü bağlı olduğu halde gelir. Sonra ikinci kişi aynı şekilde içeriye girer. Ortada yatan kişi sınır taşı kabul edilir. Onun yanında dururlar.

I.KİŞİ - (Yerde yatan kişiye ayağıyla vurarak) Burası benim tarlam. II.KİŞİ - (O da ayağıyla sınır taşına vurur) Hayır, burası benim tarlam.

Bu şekilde karşılıklı konuşma ve yerdekini tekleme işi birkaç kez tekrarlanır.

I.KİŞİ - Burası benim babamın tarlası. II.KİŞİ - Senin neden olir,benim dedemin tarlası. I.KİŞİ - Sen kime güvenirsen ola? II.KİŞİ - Arhama güvenirem. I.KİŞİ - Dön bahım ola arhan.

İkinci kişi arkasına döner. Birinci kişi, elindeki değnekle ikinci kişinin arkasındaki arama vurur. İkinci kişi tekrar ön tarafa döner.

II.KİŞİ - Burası benim babamın tarlası. I.KİŞİ - Senin neden olir, benim dedemin tarlası. II.KİŞİ - Sen kime güvenirsen ola? I.KİŞİ - Arhama güvenirem.

II.KİŞİ - Dön bahim ola arhan.

Birinci kişi arkasını döner. Bu kez de diğeri, elindeki değnekle birinci kişinin arkasındaki adama vurur. Bu karşılıklı konuşma ve vurmalar birkaç defa tekrarlanır. Sonunda birinin dışarıya kaçmasıyla oyun biter.

Kaynak- Kültür ve Turizm Bakanlığı