21 Ekim 2009 Çarşamba

PAMUK EĞİRME OYUNU

Pamuk Eğirme Oyunu; Yakutiye/Altınbulak Köyü

Oyuncular: Anne - Kızlar (7 - 8 Kişi) - Muhtar

Anne köye gelir ve muhtara sorar. Muhtardan pamuk ekebileceği bir tarla ister. Muhtar tarlayı gösterir. Anne, tarlayı eker, biçer, kızlarını başına toplar.

ANNE - Gelin pambuh egirek.

Kızlar avuçlarına un alarak meydana gelir, çömelirler. Anne ile birlikte pamuk eğirme hareketleri yaparlar. Birinci kızla anne arasında şu konuşma geçer.

KIZ - Ana ben cıcıdım. ANNE - Sus eşşek gızi, senin evlenecah vahdın mı? Otur da pambuğun egir. KIZ - Ana ben gociya gidecam. ANNE - Gah, eşşek gızı eşşek, nereye gidersen get.

Birinci kız kalkar, odadakilerden birinini kucağına oturur. Sonra diğer kızlar da aynı hareketleri yaparlar ve her biri odadakilerden birinin kucağına oturur.

ANNE - (Kendi kendine) Ben neydecem, ben nere gidecem?

O da birinin kucağına oturur, sonra kızlara hitaben; "gızlar, yüzüzi ağ edin" diye bağırır.Kızlar, avuçlarındaki unu, kucağına oturdukları adamın yüzüne sürerler.

Kaynak- Kültür ve Turizm Bakanlığı