21 Ekim 2009 Çarşamba

PEHLİVAN OYUNU

Pehlivan Oyunu; Yakutiye/Altınbulak Köyü

Oyunun tek oyuncusu belden yukarı soyunur. Pehlivan gibi ortaya çıkar. Kendini överek seyircilere şöyle der:

-Ben Ankara'da, İstanbul'da, İzmir'de çoh güreş dutmuşam, beni heç kimse yenemedi.

Karşısında bir başka güreşçi varmış gibi güreşmeye başlar. Hem kendi adına, hem de karşısındaki hayali kişi adına şu konuşmayı yapar:

- Bah arhadaş, güreşmeden evvel şartlarımi diyim. - Peki de. - Gulağımi dutma, burnumi dutma. (kasıklarını göstererek) bir de anburalarımı dutma.

Pehlivan karşısındaki hayali kişi ile güreşmeye başlar. Kendi kendine düşer, kalkar, güreşme hareketleri yapar. Bir ara aniden bağırır, burnunu tutar, ağlar.

- Ben sene,dedim ki burnumi dutma, diye bağırır. Yine güreşe devam eder. Yine aniden bağırır, kulağını tutar, ağlar.

- Gulağımi dutdun, ben sene gulağımı dutma dedim diye bağırır. Yine güreşe devam eder, bu kez yine aniden bağırarak kasıklarını tutup ağlar.

- Ben sene dedim ki buramı dutma diyerek ağlar, kaçar. Gider, elbiselerini giyindikten sonra gelir, düğün sahibinden bahşişini alır.

Kaynak- Kültür ve Turizm Bakanlığı