4 Aralık 2008 Perşembe

İLHAMİ ÇİÇEK (1954-1983)


Şair ve eğitimci İlhami Çiçek, 1954'de  Erzurum - Oltu'da doğdu. İlk ve ortaokulu Oltu’da, liseyi Erzurum’da  tamamladı. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ne  kaydoldu. Üniversite öğrenimi sırasında bir yandan vekil öğretmenlik yaptı. 

Edebiyat Fakültesinden  mezun olduktan sonra Kırıkkale Lisesi’nde ve İstanbul Pendik Lisesi’nde öğretmenlik yaptı. 1983 yılında  kısa dönem askerlik için Tokat’a gönderildi, askerliğinin bitmesine az bir süre kala, 14 Haziran 1983 tarihinde geçirdiği bunalım sonrası tedavi gördüğü hastanenin 5. katından atlayarak kendi isteği ile aramızdan ayrıldı. 

İlhami Çiçek lise yıllarında aşıklık geleneğine ilgi duymaya, şiir yazmaya başladı. Üniversite yıllarında yerel gazete ve dergilerde  Halk Edebiyatı’na ilişkin yazılar yazdı. Divan Şiiri’ne tutkuyla bağlandı ve araştırmalar yaptı. 


Yapıtları:
Satranç Dersleri -1983
Göğ Ekin (İlhami Çiçek’in Anısına) - 1991


Kaderim

Doğarkenmi bağlandı elim kollarım
Kaderimle talihimle birlikte
Ya ben yanlış yerdeyım
Yada yer yabancı bana
Ne ben ben olabildim
Nede kırabildim kabuğumu
Kapandım kaderimin karanlığına
Bir ışık olmadı zifri gecelerimde
Yok yok biliyorum artık
Çaresi yok çırpınışların
Yol yolcunun yolu
Han hancının artık
Değişmez yazgımsa
Benim kaderim artık.

İlhami Çiçek