24 Ekim 2010 Pazar

İRFAN GÜRKAN ÇELEBİ (1970 ----)

İrfan Gürkan Çelebi 1970 yılında Erzurum’da doğdu. İlkokulu Erzincan’da Ortaokul ve Liseyi Erzurum’da okudu. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdikten sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazarlık Anasanat dalından mezun oldu.

Erzurum’da yayınlanan Doğu’dan Haber, Dinamik Haber, Palandöken Gazetelerinde köşe yazıları; İstanbul’da yayımlanan kitap edebiyat dergisi Editör ve Üç Nokta’da tiyatro üzerine yazıları yayınlandı.

2000 – 2002 yılları arasında Doğu Anadolu Gazeteciler Cemiyeti Yönetim Kurulu Üyeliği ve Genel Sekreterlik görevlerinde bulundu. Günlük Palandöken Gazetesinin İstanbul Temsilciliği görevini yürüttü. Takvim Gazetesi’nde köşe yazıları yazdı. (2006-2008)

Halen İstanbul’da yaşamakta ve Zeytinburnu Belediyesi Kültür ve Sanat Merkezi’nde Koordinatörlük görevini yürütmektedir.

Yazın hayatında, tiyatro ve radyo dallarında çok sayıda ödül sahibi olan İrfan Gürkan Çelebi düz yazılar dışında şiirde de söz sahibi olduğunu kanıtlamıştır.

ANLIYORUM

Uzun ve karanlık bir tünelde yürüyorum.
Yalnızlık yoldaş olmuş biçareliğime.
Başımı kaldırsam, karanlığı görüyorum…
Işıklar terk etmiş beni serseriliğime.

Islık çıkmıyor dudaklarımdan.
Dua okumaya hazır değilim.
Kalbim titriyor hasretliğimden…
Yaşıyor olduğumu anlıyorum!

İrfan Gürkan Çelebi