3 Ekim 2010 Pazar

Ele görestim ki



Gurbetten yazıyorum bunları bilinsin
Dutu ile pekmezine ele görestim ki
Sıladan uzak karın bile tadı kalmadı
Oduna giden eşşeğini ele görestim ki

Anamlar diyor yazları kısa oluyormuş
Damda gezen pisik bile donuyormuş
Açmadan kırmızı gülleride soluyormuş
Yazın açan çiçeklerini ele görestim ki

Diyar gurbet ellerde biçarek kalıyoruz
Gece gündüz hep bir nefesini arıyoruz
Her sabah hayıflanıp da hep ağlıyoruz
Gözeden gelen suyunu ele görestim ki

Biliyorum ki kavuşmak haramdır bize
Erzurum dakiler bu yazdıklarım size
Merak etmeyin bende geleceğim güze
Tandır ekmeğini civilini ele görestim ki

Bu gurbet ele bizleri bilesin sen ittin
Burnum da tüter inan senin hasretin
Nerde şimdi amcam,ninem,şemsettin
Köyüme,komşuma ele görestim ki

Dediler kilitleri paslanmış vitaneymiş
Seçimden seçime partiler gelirlermiş
Erzurumlunun yüzü hiçte gülmezmiş
Dertsiz olup gülenleri ele görestim ki

Yazarım ama bitiremem ben derdimi
Beni tüketen dertmi.sılanın hasretimi
Ölende götürürlermi benim cesetimi
Mezarın ile toprağına ele görestim ki

Derlerki Emin yazarak nereye varırsın
Millet otobüsle gider sen yaya kalırsın
Bilirmisen Erzurum sen benim canımsın
Oltu'ya,Olur'a Hükam'a ele görestim ki

Emin Aktürk