5 Aralık 2008 Cuma

Raci ALKIR (1933-2011)


Raci Alkır "Türkü Paşası"1933 yılında Erzurumda doğdu. Asıl mesleği terzilik olan Raci Alkır müzik yaşamına 1955 yılında Erzurum Halk Oyunları Halk Türküleri Derneğinde başladı. 

1971 yılında TRT Erzurum Radyosu Halk Müziği Korosu na girerek müzikte profesyonelliğe ilk adımını attı. Özellikle Erzurum Türkülerine getirdiği yorumuyla dikkatleri üstüne çekti.

Tatyan Baba ve Türkü Paşası diye anılan Raci Alkır Türk Halk Müziği repertuarına bir çok eser kazandırdı. 

Aspendos da dinleyicilerine mikrofonsuz konser veren Raci Alkır'ın ünü kısa sürede Türkiye’ye yayıldı.


Aktif müzik yaşamına 1980 yılında veda eden Raci Alkır'ın derlediği türküler "Klasikler" adı altında CD de toplandı. 

Raci Alkır (Türkü Paşası) Erzurum'da 16 Aralık 2011 tarihinde vefat etti.

TÜRK HALK MÜZİĞİNE KAZANDIRDIĞI TÜRKÜLER: 

KIRIK HAVALAR;

1. Aşığım Ben Sana
2. Atımı Bağladım Nar Ağacına
3. Aya Bak Nice Gider
4. Bade-i Lebinden Nûş Eden âşık
5. Beni Sorma Bana
6. Bir Bostan Ektim Pazı
7. Bu Abdal Postudur
8. Bu Yol Erzurum Yolu
9. Burç Üstüne Bayrakları Kurdular (Tatyan)
10. Bülbül Bağa Girmiş Yapmış Yuvayı (Tatyan)
11. Can Bula Cananı
12. Dertli Doğdum Ben Anamdan
13. Dün Gece Yar Hanesinde Yastığım Bir Taş İdi (Tatyan)
14. Erzurum Kilidi Mülk-i İslâmın
15. Erzurum'un Dağları Görünmez Olur
16. Gel Ey Hanım
17. Giden Ay Tutulur mu?
18. Hakk'a Teslim Olmuşam
19. Hakk'ın Kapısındaki Hakk'ın Arslanı
20. Hani Yaylam Hani Senin Ezelin
21. Hz. Ali Methiyesi
22. İndim Derede Durdum
23. Kadem Bastı Gönül Tahtı
24. Kapıda Kavun Yerler
25. Kayalar Buz Bağlamış
26. Maşın Gelir Haralı
27. Moğorçur deresi (Tortum Halayı)
28. Narman Kazasında Bir Gelin Gördüm
29. Nefis Sen Ölmez misin
30. Semadan Sırr-ı Tevhidi
31. Semaverim Fıkkıldar
32. Seni Her Nerede Görsem
33. Seyreyle Güzel
34. Su Kasidesi
35. Sultan Süleymana Kalmayan Dünya
36. Tutam Yâr Elinden Tutam
37. Vardım Eşiğine Yüzümü Sürdüm (Tatyan)

UZUN HAVALAR;

1. Benim Ahım Zalimlere Kalmasın
2. Bi Hürmeti Ya Rab
3. Bingöl Bugün Dumandır
4. Bir Havar Eyleyin Elden Ellere
5. Göç Göç Oldu Göçler Yola Düzüldi
6. Havayı da Deli Gönül havayı
7. Hozan Dağlar Daşlıdır
8. Sakın Terk-i Edeptendir
9. Yine Bu Derd-i Derunum