6 Aralık 2008 Cumartesi

Yavuz TOP (1950- )


Yavuz Top, 1950 yılında Tercan'ın Erzurum  Aşkale’ye bağlı olduğu dönemde Tercan'da doğdu, ortaokulu bitirdikten sonra öğrenimine devam etmedi. 

1967 yılında TRT  İstanbul Radyosu’nda yetişmiş saz sanatçısı olarak göreve başladı. Sazın yanında halk müziğinin bütün çalgılarını da ustalıkla kullanabilen sanatçı, halk müziği parçalarını değişik çalgılarla  seslendirmeye yönelik ilginç çalışmalar yapmaktadır.

Halk Müziğimize 300 ün üzerinde derleme yaparak kazandırmıştır. Yurt içi ve yurt dışında bir çok ödül almıştır.

Besteleri: Yar Demedin(Sevdiğim Bir Gün Bana), Zincir Kar Eylemez, Sorma Be Birader, Derdim Çoktur, Seni Seven Aşıkların, Yar Ali Senden Medet, Hal Yaman Oldu, Geleceğim Diye Gitti, Vefasız Yar, Suçumuz Nedir, Aklımı Başımdan Aldı, Mahkeme Meclisi söz: Seyrani, Yaz Baharım söz: Aşık Mahsuni, Ezel Bezminden söz: Yılmaz İleri, Cihan Var Olmadan söz: Sadık Hüseyin Dede, Kalenderim söz: İbrahim Erdem, Semah-Belli Dedim Belli söz: Mehmet Dede, Semah-İlahi Kapına Geldim söz: Tacim Dede, Hasretinden söz: İbrahim Erdem, Ben Ölüyom Sen Ölmüyon söz: Aşık İhsani, Derdimin Dermanı söz: İrfani, Sofu İnad Eder söz: Mirati, Bade-i Lebinden Nüş Eden Aşık söz: İbrahim Hakkı, Evvel Bize Dost Diyenler söz: Teslim Abdal, İlim İlim Bilmektir söz: Yunus Emre, Bu Derenin Oylumu, söz-müzik: Yavuz Top & İhsan Öztürk

Derlediği türküler:  Gece Rüyada Sohbetim, Nedir Bu Sevdalar (U.H.), Bugün Ben Güzeller Şahını Gördüm kaynak: Sadık Hüseyin Dede, Dost Cemalin Göremezsem kaynak: Seho Dede, Kulum Ben Kapında kaynak:Seho Dede, Ahu Figan Dilber kaynak: İbrahim Erdem, Gönül Bugün (U.H.), Kırat Semahı, Gel Sevdiğim Hallarımız Danışak, Eğildim Bir Dolu İçtim söz-müzik:Antepli Hasan Hüseyin, Hublar Sultanı söz: Sıtkı Pervane, Dağlara Çıktımki Dağlar Alaca (U.H.), Bağrımı Kebap Eyledi söz: İmadüddin Seyyid Nesimi kaynak: Kul Hasan, Bu Dert Haktan mı söz: Aşık Beyhani kaynak: Potik Dede, Güzelsin Dilber kaynak: Tacim Dede, Ey Şahin Bakışlım kaynak: Aşık Daimi, Katipler Oturmuş kaynak: Aşık Daimi, Bu Sinemde Yaralarım Sızılar kaynak: Aşık Daimi, Kaçma Benden Sevdiğim kaynak: İbrahim Erdem , Söyle Dilber kaynak: Halil Komalak, Nedir Hey Erenler kaynak: Nesimi Çimen, Gam Elinden Benim Zülfü Siyahım kaynak: İhsan Öztürk