11 Aralık 2008 Perşembe

HULUSİ SEVEN (1924----)

1924 tarihinde Erzurum’da doğdu. İlk okulu Erzurum’da bitirerek Erzurum yöresi halk müziği çalışmalarına ağırlık verdi. 

Erzurum Halkevinde Faruk Kaleli, Sıtkı Dursunoğlu, Şah İsmail ve Murat Uraz ile birlikte çalışarak kendisini geliştirdi. Halkevinde musiki çalışmalarının yanı sıra Erzurum Bar Ekibi ile çalışmalara katılarak, toplantı ve eğlencelerde sahne aldı.

Yurt içinde ve yurt dışında yapılan festivallerde, kendisinin de yer aldığı bar ekibi dünya birincilikleri kazandı. Ticaret sebebiyle gittiği köylerde yöre türkülerini teybe kaydederek onları meşk etti ve yaygınlaştırdı.

Erzurum Türküleri'nin önde gelen kaynak kişilerinden birisi olan Hulusi Seven aşağıdaki türküleri THM Repartuvarına kazandırdı.

Kaynak Kişi Olduğu Türküler;
Ağaverin Taşları, Al İşli GeyAl Eyle, Bir Melek Simadır Aklımı Alan, Bu Dağlar Kömürdendir, Can Dedimki Can Diyesen, Çıktım Tandır Başına, Ela Gözlüm Ben Bu Elden Gidersem, Erzurum'un Dağında, HumaKuşu Yükseklerden Seslenir, İki Bülbül Figan Eder Bir Güle, Kara Gözler Sürmeli Kara Gözler, Kavurma Koydum Tasa, Kömür Gözlüm Ne Gezersin Bu Bağda, Oduncular Kısa Keser Odunu, Seher Vakti Sen Tarlaya Gidende (Süreyya), Yandı Canım Tende, YayığımıKurdum Düze, Yayla Suyu Yan Gider, Yükü Yükledim Kediye.

Derlediği Türküler; 
Aşkın Ezeli Aşıka İlhamı Hudadır, İki Bülbül Figan Eder Bir Güle, Kara Gözler Sürmeli Kara Gözler.