11 Aralık 2008 Perşembe

İBRAHİM ŞAHİNOĞLU (1962----)

İbrahim Şahinoğlu 1962 yılında Erzurumun Narman İlçesinde dünyaya geldi. Aşık Hulûsinin oğludur, İlk,Orta ve Lise eğitimlerini, Narman’da tamamladı. Okul çağlarında ilçede düzenlenen aşıklar gecelerine önce seyirci sonra zamanla aşık olarak katılmaya başladı. 

Baba’sından da intikal eden yetenek sayesinde kendisi bir aşık olup çıktı.İlk yazdığı bir kahramanlık deyişini babası Aşık Hulûsi ye okuduğu zaman, babasının beğenisini kazanmasına sevinmişti:


Dinle tarif edem tarihimizi
Her zaman düşmana galibiz bizler
İster isen incele bak tarihe
Her zaman düşmana galibiz bizler


diye başlayan deyişi babası beğenerek oğlunu cesaretlendirmişti.


Aşağıdaki şiir İbrahim Şahinoğlu’na aittir.


Askere Mektup


Bir arzuhal verdim arzu halıma
Ebedi muradın alasın oğlum
Vatan vazifesi namus demişler
Böyle bir kıymeti bilesin oğlum


Batinden bir nağme yazmışım size
Gücenme siteme darılma söze
Selamımı söyle Yüzbaşınıza
Rahmeti yerine versin oğlum


Vatan vazifesi eyleyen eda
Hakikat babından olmaz ki cüda
Bağan bülbül olsun ol bari Huda
Açılan güllerin deresin oğlum


Söyleden söyletti getirdi dile
Dilerim gidesin hep doğru yola
Babanla eşinle annenle bile
Yüzbeyüz ikrarı veresin oğlum


Ben aşık Hulüsi işaret sezdim
İl Erzurum ilçe Narman ’ ı yazdım
Mektubun üstüne muamma düzdüm
Attığım postadan alasın oğlum