2 Ağustos 2010 Pazartesi

BAHATTİN KIZILKAYA (1959----)

Bahattin Kızılkaya 1959 yılındaTortum ilçemizde doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini Tortum’da tamamladıktan sonra 1979 yılında Erzurum Kazım Karabekir Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl Uzundere Lisesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak göreve başladı. Daha sonra Bitlis-Tatvan, Adana-Kozan, İzmit-Derince’de aynı branşta öğretmenlik yapmaya devam etti.

1994 yılında Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi’nde Türk dili ve Grameri öğretim görevlisi olarak iki yıl çalıştı. Akabinde Türkiye’ye dönüş yaparak Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde Erzurum Tortum Çok Programlı Lisesi’ne atanıp Türk Dili ve Edebiyatı branş öğretmeni olarak çalışmaya devam ediyor.

Bahattin Kızılkaya’nın şiire olan tutkusu lise yıllarından başlayarak her geçen gün artarak büyüdü. Yayınlanmaya hazır çok sayıda şiir, deneme, oyun ve hikayesi mevcuttur.

ASKER GÖRSEM AĞLARIM

Neden bilmem
Askere, bayrağa ağlarım.
Parçalanır yüreğim
Titrer tüm azalarım
Sokakta görsem
Döne döner bakarım
Hasretiyle yanan babası gibi
Sarılmak isterim boynuna,
Öpmek isterim doyasıya yanaklarından.
Eşim, "geçme" der askeri aracı
Onlar asker, onlar ana kuzusu
Onlar Mehmet.
Geçemezsin önlerine,
Durularsa sen de dur.
Bir hallerini hatırlarını soralım,
Belki açtır yavrularım,
Belki de sigaraları yoktur canlarımın
Hiç olamazsa bir-iki, paket sigara verirsin yavrucaklara.
Ben ananızım derim, sarılırım
Analarının kokularını alırlar benden
Çünkü ben de bir anayım
Bütün Mehmetlerin anasıyım.
Çünkü ben TÜRK anasıyım.
Durur mu gözlerim,
Dayanır mı kalbim böyle sözlere
Başlar yaşlar dökülmeye damla damla
Sonra o da katılır bana ağlarız
Yolda, yolakta gördüğümüz askerlere.
Ya bir de şehit olursa Mehmet!
Vayyy vay.
Vay ki vay.


Bahattin Kızılkaya