2 Ağustos 2010 Pazartesi

AZMİ CİHAT HATİPOĞLU (1961----)

Azmi Cihat Hatipoğlu 27 Aralık 1961 tarihinde Erzurum’da doğdu . İlk, orta ve liseyi Erzurum’da okuyarak Atatürk Üniversitesinden mezun oldu.

1982 yılında Türk Dili Edebiyatı öğretmeni olarak Ceylanpınar Lisesine atandı. Kısa bir süre sonra okulun yönetim kadrosuna geçerek müdür yardımcılığı görevine getirildi. Kısa sürede Ceylanpınar İlçe Milli Eğitim Gençlik ve Spor Şube Müdürü olan Azmi Cihat Hatipoğlu, 1986 yılında Erzurum Karayazı Çullu Ortaokulu müdürlüğü görevine atandı.

Sırasıyla Erzurum Atatürk Lisesi, Kocaeli Mehmet Akif Ersoy Lisesi ardından da 10 yıl 7.Boru İlköğretim Okulu müdürlüğü ve Kocaeli Merkez Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu müdürlüğü görevlerinde bulundu.

Öğretmenliğinin yanı sıra yazar ve şair kimliğinide çok iyi taşıyan Azmi Cihat Hatipoğlu, “Şehriyar’ın Haydar Baba’ya selam” adlı eserinin transkripsiyonlu incelemesinin ardından, makale ve şiirlerimin yer aldığı “Vakumlanmış Duygular” ile “Yarasanın Gözü” adlı eserlerini yayınladı.

Halen çeşitli dergi ve gazetelerde şiir ve makalelerle de yazın hayatına devam ermekte ve sivil toplum kuruluşlarında gerek üye ve gerekse yönetici olarak görev yapmaktadır.

İzmit Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünün yanı sıra, Kocaeli Erzurumlular Vakfı Başkanlığını yürütmektedir.

SANA VARMAK

Ne kadar öz kardeş
Nefretim ve sevdam
İncecik çizgi vardı bir zamanlar
Bilmeden sildiğim
İnci taneleri gözyaşlarıyla
Eridi sevgim ya da beslendi kinim
Vuslatla vus’at barışık
Hala elimde silgim
Bir el olmalı tutmalı
Bir nefes almalı çağırmalı
Ya da itmeli yanmaya bırakmalı
Yarlardan uçurmalı
Ne kötü şey belirsizliği aşkın

Kırgın duruyor gözbebeklerim
Hayıflanmış aynalara
Bir havari, bir şaşkın
Nice yollar beklerim
Gerçekle rüyalarım karışır
Acılarım sevinçlerimle yoğrulu
Nasıl bir gönül ki
Bir küser, bir barışır
Sevda hiç olur mu sorgulu
Yakınla ırak
Flu ya da berrak
Ne muammadır yarabbi
Yoklukta sana varmak


Azmi Cihat HATİPOĞLU