4 Aralık 2008 Perşembe

Kenan Tuna(1957----)


1957 Yılında Erzurum’da dünyaya geldi. Buca Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü’nü bitirerek, 1975-1981 yılları arasında Devlet Halk Dansları Topluluğunda “Dansçı” ve Erzurum Halk Oyunları Öğretmeni olarak görev yaptı. Bu görev esnasında Türk folklorunu tanıtmak amacıyla Japonya, Çin Halk Cumhuriyeti, Sovyet Rusya, Özbekistan, Gürcistan, Nahçıvan, Fransa, Almanya, İtalya, Bulgaristan ve Pakistan'a gitti.

1981-1985 yılları arasında Müzik Öğretmeni olarak görev yaparken, 1985 yılında TRT Erzurum Radyosu’na Türk Halk Müziği Ses Sanatçısı olarak girdi ve 1995 yılında Müzik Yayınları Müdürülüğüne getirildi.


TRT Halk Dansları ve Müziği İcra Kurulu, Denetim Kurulu, Millî Eğitim Bakanlığı Halk Oyunları ve Müziği Seçici Kurulu, Başbakanlık Halk Oyunları Federasyonu Kurulu üyesi olarak görev yaptı.


Kenan Tuna'nın“Okullar İçin Şarkılar Türküler Marşlar” adlı yardımcı müzik kitabı ile “Erzurum Türküleri ve Nazariyatı” isimli yayınlanmış eserleri bulunmaktadır.


Günümüzde TRT Genel Müdürlüğü Müzik Yayınları Dairesi Başkanlığı Türk Halk Müziği ve Halk Oyunları Merkez Müdürlüğü görevini yürüten Kenan Tuna çok sayıda halk türkümüzü derleyerek onların unutulmasını önlemiş ve THM Repartuvarına kazandırmıştır.


Derlediği Türküler;

Narman Kazasında Bir Gelin Gördüm, Sarı Keçili Zeybeği.

Notaya Aldığı Türküler;

Gına Alayım Gına, Giderem Yolum Dağdı (Aman Ayşe), Hani Yaylam Hani Senin Ezelin, Hele Dadaş Hoşmusan, Hoş Bilezik, Narman Kazasında Bir Gelin Gördüm, Sarı Keçili Zeybeği, Temir Ağa, Uzundere, Yayvan (Erkek Barı)