16 Ağustos 2011 Salı

MUAMMER ÖZKAVCI (1934-2009)


Muammer Özkavcı 1934 yılında Erzurum’da doğdu. Eğitimini Erzurum’da yaparak Erzurum Lisesinden mezun oldu.

Daha İlkokul çağlarında müzik yeteneğini belli ederek okul müsamerelerinin vazgeçilmez THM koro ve solo solisti olan Muammer Özkavcı, 1954 yılında    Erzurum Halk Oyunları ve Türküleri Derneğine girerek  dernek bünyesinde eğitim ve müzik çalışmalarına devam etti.

1960 yılından sonra kurulan ”Doğudan Sesler Korosunda” görev alan Muammer Özkavcı,1967 yılında TRT Erzurum Radyosu Türk Halk Müziği Topluluğuna Bağlama sanatçısı olarak girdi.

TRT sanatçılığından 1999 yılında emekli olan Muammer Özkavcı; saz sanatçılığının yanı sıra  koro şefliği  yaparak THM koroları yönetmiş ve ,   Erzurum Halk Oyunları ve Türküleri Derneğinde  bar  oynamış  yurt içi ve yurt dışında birçok gösteride Erzurum’u temsil etmiştir. 

Futbolculuğu da olan Muammer Özkavcı   Erzurumspor kadrosunda futbol oynamış, kulüp yönetiminde, bulunmuş ve Erzurum Spor Kulüp Başkanlığı ile  Bölge Hakem Komitesi Başkanlığı ve THKM İcra-Denetim Kurulu üyeliği yapmıştır.

Muammer Özkavcıaşağıdaki türküleri THM Repartuarına kazandırmıştır.

Derlediği Türküler;
Ağaverin Taşları, Aşam Anam Bu Dağların Kurdu Var, Bana Gam Yutturdu Sehpayı Hicran, Bir Melek Simadır Aklımı Alan, Bu Dağlar Kömürdendir, Göç Göç Oldu Göçler Yola Düzüldi, İlahi Kapına Geldim, Kömür Gözlüm Ne Gezersin Bu Bağda, Köy Kızı Oturmuş Dokuyor Halı, UnElerler Eleyinen, Yayığımı Kurdum Düze.

Notaya Aldığı Türküler;
Dut Dibine Yaslanırlar, İlahi Kapına Geldim, Köy Kızı Oturmuş Dokuyor Halı, Un Elerler Eleyinen, Yayığımı Kurdum Düze.