3 Nisan 2011 Pazar

MUHAMMED HİKMET KOÇYİGİT (1974----)


Muhammed Hikmet Koçyiğit 26 Mart 1974'te  tarihinde Erzurum Ilıca Kahramanlar ( Karaz ) Köyünde  doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini Erzurum'da tamamlayarak,  Atatürk Üniversitesi  Sosyoloji Bölümü'nden mezun oldu.

"Düşlere Bağışladım Hayatı" isimli ilk şiir kitabını çıkaran Muhammed Hikmet Koçyiğit,  Lise çağlarından itibaren şiir yazmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde sınıf öğretmeni olarak çalışmakta ve Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Tefsir bölümünde doktora çalışması yapmaktadır.

NİSAN SONUNDA AYRILIK ŞARKISI

Gidiyorsun
İçimde bir kum fırtınası
Boğuluyor serçeler
Çocuklar fotoğraflarımızı yırtıyor
Sessiz bir şiir gibi
Göğü kanatıyor kirpiklerim
Gençliğim rüyalarda tükeniyor
Gül yüzüne bakınca
Çatlıyor yüzümde hasret tomurcukları
Ayaklarım bir boşluğa kayıyor
Unutuyorum bütün bildiklerimi
Umutlarımı acılarıma sürüyorum
Ne kadar da kolaymış devrilmek meğer
Ve ağlamak sokak ortasında
Aldırmadan sarışın kedilere
Boynumda asi bir künye
Sessizlik ve kelepçe bileklerimde
Faydası yok kelebeklere imrenmenin
Su ateşi anlamıyor
Sen anlamıyorsun beni
Kuşlar kanatlarından vuruluyor yine
Aynalar kırılıyor ayak seslerinden
Gidiyorsun
Doğduğum şehir bir mezar artık