8 Nisan 2011 Cuma

HÜSEYİN KÖYCÜ (1895-1958)

Hüseyin Köycü 20 Şubat 1895 tarihinde Şenkaya İlçesi Örtülü Köyünde doğdu. Eğitimine eski usullerle mahalle mektebinde başladı.  17 yaşında köyüne muhtar olan Hüseyin Köycü 1915 yılında 20 yaşında iken  Oltu ve çevresinde düşman işgaline karşı önemli görevler üstlendi.  Oltu İslam Terakkiperver Cemiyeti kurucusu ve başkanı oldu.

23 Nisan 1920'de Ankara'da  TBMM Hükümeti'nin kuruluşunda aktif rol oynadı. Oltu'ya gelen 8. Alayımız ile birlikte, Kosor boğazına sızan düşman güçlerine karşı mücadelesinde, onun komutasındaki Allahüekber ve Örtülü milisleri Kosor ve Penek boğazında düşmanı hezimete uğrattı.  

Atatürk İnkılâpları'nın bölgesinde yaygınlaşması için büyük gayretler göstererek, bu konuda Erzurum, Kars ve İstanbul'da birçok gazetede makaleler yazdı. 

1930 yılından itibaren bölgesinde eğitim çalışmalarına ağırlık vererek yöre gençlerinin eğitimini sağladı, il genel meclisi üyeliklerinde bulunda ve 1932'de kurulan halkevinde Köycülük Şubesi Başkanlığı yaptığı için, 1934'te soyadı kanunu çıkınca "Köycü" soyadını seçti. Kendi parası ve köylünün de yardımı ile köyünü anayola bağlayan 12 km uzunluğunda yol yaptı.

Bizlere eşsiz güzellikteki şiirlerini bırakan Hüseyin Köycü; 1934-1954 yılları arasında Şenkaya Belediye Başkanlığı yaptı.  31 Ocak 1958'de ebediyete intikal etti.

DAMGA

Kainatın içinde habbe iken küremiz,
Beşeriz, bu küreye bağlanmış bir zerreyiz.

İki milyar beşerin en aciz ferdi benim,
Ne kıymeti var bilmem, nedir bu can-ı tenim?

Bu kadar naçiz iken neden ululaşırım?
Bu hiçliğin içinde hırs ile dolaşırım. 


Hayat-ı cavidan-ı zavk-u sefa isterim,
Herkesi benim için sahibi vefa isterim.

Bende diğeri için bivefa olmasaydım,
Fırsatıma düşeni kuş gibi yolmasaydım.

Şan için şeref için çenberimden çıkarım,
Kardeşim can verirken ben cevahir ararım.

Kardeşi aç ölenin inci, yakut, elması,
Şeref işareti mi? Yok.. Yok.. cani damgası.

Hüseyin Köycü


Kaynak-Şenkaya Kaymakamlığı