28 Ağustos 2017 Pazartesi

MUSTAFA GÜNAYDIN (1940----)

Mustafa Günaydın; 1940 yılında Erzurum'da doğdu, İlk ve orta öğrenimini Erzurum’da yaparak, askerlik hizmetinden sonra İstanbul'a yerleşti ve Aksaray Musiki Cemiyetinde müzik eğitimine başladı. 1964 yılında İstanbul Belediye Konservatuvarı sınavını kazanarak konservatuvara girdi, 1966 yılında TRT İstanbul Radyosuna saz sanatçısı olarak göreve başladı.

1 Ağustos 2005 tarihinde TRT'deki görevinden emekli olan ve Türkiye’nin en önemli divan sazı ustalarından biri olduğu kabul edilen Mustafa  Günaydın, birçok halk türküsünü araştırarak TRT repertuvarına kazandırmış ve unutulmasını önlemiştir.


Kaynak Kişi Olduğu Türküler:
ARABAM MAZILIDIR, EVLERİNİN ÖNÜ YOLDUR, KALK GİDELİM ŞÖYLESİNE

Derlediği Türküler:
ARABAM MAZILIDIR,vBU DAĞDA OT BİTMEZ Mİ,
BULGAR DAĞINDA YATARIM, DAĞDA KÜZE ENDİRDİM, FERİZLERİN GÜLLERİ, GEDİKDE DUVAK ALLANIR, GİDEREM BU DÜZÜNEN, KALK GİDELİM ŞÖYLESİNE, KÖPRÜNÜN ALTI DİKEN, MATARAYI DOLDURDUM, PINAR BAŞINDA DURMA

Notaya Aldığı Türküler:
ARABAM MAZILIDIR, BU DAĞDA OT BİTMEZ Mİ,
BULGAR DAĞINDA YATARIM, DAĞDA KÜZE ENDİRDİM, EVLERİNİN ÖNLERİ SARI KARINCA,
FERİZLERİN GÜLLERİ, GEDİKDE DUVAK ALLANIR,
GİDEREM BU DÜZÜNEN, KÖPRÜNÜN ALTI DİKEN,
MATARAYI DOLDURDUM, MENDİLİ OYALADIM,
PINAR BAŞINDA DURMA