28 Eylül 2015 Pazartesi

UMUDUM BABA KABRİ

Umudum Köyü Camii ve Umudum Baba Kabri; Erzurum'un kuzeyinde, şehir merkezine 16 kilometre mesafedeki Umudum köyünde bulunmaktadır. 1500 lü yıllarda kendisi tarafından yaptırılmış olan  Köy Camiine 1550 yılında vefat ettiğinde  defnedildiği bilinmektedir.

Camide sağ taraf boyunca on bir adet kabir mevcut olup, minberin sağ yanındaki birinci mezar Umudum baba, yanındaki oğlu Halil Halveti, üçüncü mezar hanımına diğer yedi mezarda mürit ve aile fertlerine, on birinci mezarında Bağdatlı Hasan baba adında bir zata ait olduğu rivayet edilmektedir.

Tarihçi Abdurrahim Şerif Beygu burası hakkında şu bilgileri vermektedir.

”Umudum Baba adında bir Türk büyüğü buraya gelip yerleşmiş ve burada ölmüştür. Köyde bunun adını almıştır. Hüseyni defterinde: Umudum köyünün Umudum baba vakfiyesine vakf edildiğini gösterir”.