6 Ocak 2015 Salı

Selçuk KANTARCIOĞLU (1923-2007)

Selçuk KANTARCIOĞLU,  1923 yılında  Erzurum'da doğdu. Erzurum Öğretmen Okulu ve Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsünden mezun olarak, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde; Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uzmanlığı dalında master yaptı.

Erzurum Erkek Sanat Enstitüsünde öğretmenlik, müdür yardımcılığı, İspir ve Aşkale ortaokullarında müdürlük ve Erzurum Milli Eğitim Müdür Yardımcılığı ile  Kars’ta Milli Eğitim Müdürlüğü yaptı. 

Ankara’da Milli Eğitim Bakanlığının çeşitli kademelerinde yöneticilik yaparak, Devlet Personel Dairesi Başkanlığına atandı.

15 Ekim 1981 tarihinde Danışma Meclisi üyeliğine seçilen  Selçuk Kantarcıoğlu, ayni zamanda Milli Eğitim Komisyonu Başkanlığı yaptı. 

5 Ocak 2007 tarihinde vefat eden Selçuk Kantarcıoğlu’nun 22 yayınlanmış eseri bulunmaktadır.

Türkiye Cumhuriyeti Hükumet Programlarında Kültür,
Eğitimde Masalın Yeri,
Ana Okullar Örgütü,
Ana Okullarında Metod ve Öğrenim,
Rehberlik El Kitabı,
Orta Dereceli Okul Öğretmenleri İçin Rehberlik,
Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi,
Ana Okullarında Sayı Bilgisi,
On Derste Çarpım Tablosu,
Toplum Kalkınması,
Devlet Personel Rejimi,
isimli kitaplar eserlerinden birkaçıdır.