4 Şubat 2010 Perşembe

ELE GÖRESTİM Kİ

Gurbetten yazıyorum bunları bilinsin,
Dutu ile pekmezine ele görestim ki.
Sıladan uzak karın bile tadı kalmadı,
Oduna giden eşşeğini ele görestim ki.

Anamlar diyor yazları kısa oluyormuş,
Damda gezen pisik bile donuyormuş.
Açmadan kırmızı gülleride soluyormuş,
Yazın açan çiçeklerini ele görestim ki.

Diyar gurbet ellerde biçarek kalıyoruz,
Gece gündüz hep bir nefesini arıyoruz,
Her sabah hayıflanıp da hep ağlıyoruz,
Gözeden gelen suyunu ele görestim ki.

Biliyorum ki kavuşmak haramdır bize,
Erzurum dakiler bu yazdıklarım size,
Merak etmeyin bende geleceğim güze.
Tandır ekmeğini civilini ele görestim ki.

Bu gurbet ele bizleri bilesin sen ittin,
Burnum da tüter inan senin hasretin,
Nerde şimdi amcam, ninem, şemsettin?
Köyüme, komşuma ele görestim ki.

Dediler kilitleri paslanmış viraneymiş,
Seçimden seçime partiler gelirlermiş,
Erzurumlunun yüzü hiçte gülmezmiş,
Dertsiz olup gülenleri ele görestim ki.

Yazarım ama bitiremem ben derdimi,
Beni tüketen dertmi? Sılanın hasretimi?
Ölende götürürlermi benim cesetimi?
Mezarın ile toprağına ele görestim ki.

Derlerki Emin yazarak nereye varırsın?
Millet otobüsle gider sen yaya kalırsın.
Bilirmisen Erzurum sen benim canımsın?
Oltu'ya, Olur'a Hükam'a ele görestim ki.

Emin Aktürk